فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3


حالا که HTC و سامسونگ پرچمدارهای خاص و به نوعی منحصر به فرد خود را معرفی کرده اند، می شود با خیال راحت گفت که اکثر هواداران اندروید چشم به راه خبر درباره تلفن های دلربایی مثل ایکس فون، نکسوس 5، گلکسی نوت 3 و اپتیموس G 2 هستند. ولی در این بین کیست که نداند نوت 3 -مثل پدر و پدر بزرگش، چیز دیگری است! 

احتمالا این تبلت را در اپیزود دوم مراسم رونمایی محصول سامسونگ در سال 2013 خواهیم دید. محصولی که هنوز که هنوز است شرکتی نتوانسته رقیبی در حد و اندازه آن بسازد. گلکسی نوت اول چیزی بود که مشتریان شبیه اش را ندیده بودند و البته آنقدر محبوب شد که بسیاری شرکت ها را به فبلت سازی علاقمند کرد. احتمالا به سنت پارسال، در IFA 2013 که حدوداً 5 ماه دیگر برگزار خواهد شد گلکسی نوت 3 را خواهیم دید. ولی آنهایی که می خواهند خریدارش شوند، منتظر چه مشخصاتی باشند؟ 

  نمایشگر -حدودا- 6 اینچی. اولین ویژگی مهم در مورد گلکسی نوت، قطر نمایشگرش است. از نسل اول به دوم، 5.3 به 5.5 و حالا احتمالا اندازه ای نزدیک به 6 اینچ را در نسل سوم خواهیم داشت. سامسونگ اخیرا نشان داد که با حفظ ابعاد فعلی یک تلفن می تواند نمایشگر آن را اندکی بزرگتر کند، اما از 5.5 به 6 اینچ کمی به پیشانی مهندسین این شرکت عرق خواهد نشاند. به هر حال با توجه به 5 اینچی بودن گلکسی S4، انتظار نوت 3 با نمایشگر 6 اینچی دور از ذهن نیست. 

  نمایشگر نشکستنی PHOLED . تلفنی بزرگتر با نمایشگری بزرگتر، یعنی گجتی با ناحیه آسیب پذیر وسیع تر. بر اساس شنیده های مختلف، سامسونگ در حال توسعه فناوری پنل نمایش PHOLED  با کیفیت تمام HD برای نوت 3 است. این نمایشگر از نوع منعطف خواهد بود نه به این معنا که قابل خم کردن است، بلکه به خاطر منعطف بودن سطح آن می شود انتظار داشت که نشکن هم باشد. از طرف دیگر گفته شده که PHOLED  مصرف انرژی بسیار بهینه ای هم خواهد داشت و در زمره فناوری های سبز است. بنابراین، باید انتظار عمر باتری خارق العاده ای را هم داشته باشید. 

  پردازنده 4+4 هسته ای اگزینوس 5 اکتا با فرکانس بالاتر. امسال سال اگزینوس 5 اکتا است و از همین حالا حتمی است که قلب تپنده گلکسی نوت 3 هم باشد. خوبی قضیه این است که هر آنچه مشکلاتی که این چیپ در گلکسی S4 ممکن است بروز دهد، تا زمان عرضه نوت 3 رفع خواهد شد و با یک محصول سریع و کم نقص روبرو خواهیم بود. 

  دوربینی با مشخصات بهتر. این بدیهی است. قطعا عکس گرفتن با نوت 3 به مضحکی عکاسی با تبلت ها نیست ولی به اندازه عکاسی با تلفن های هوشمند هم جا افتاده نیست. به هر حال انتظار می رود سامسونگ سنسوری 13 یا 16 مگاپیکسلی روی فبلتش قرار دهد. 

  پای لیمو ترش با خامه تاچ ویز. تا حدود یک ماه دیگر اندروید 5 بیرون می آید و یکی از دستگاه های رده بالای مجهز به آن، نوت 3 خواهد بود. قدرت عملیاتی اندروید روز به روز در حال افزایش است و با در اختیار بودن پردازنده قوی تر و ویژگی های نرم افزاری جدید به همراه رابط کاربری تاچ ویز، نرم افزارهای ویژه و قابلیت های اختصاصی، نوت 3 می تواند یک گام بلند به جلو باشد. 

نکته مهم این است که سامسونگ و دیگر شرکت ها اندروید را جایی روی صحنه اما در دور دست ترین نقطه از نور افکن ها قرار داده اند. این در مراسم معرفی نوت 3 هم تکرار خواهد شد. سامسونگ شدیدا خواهد کوشید تا برند گلکسی را در ذهن مخاطبان جایگزین برند اندروید کند. واقعاً کدام یک مهم تر هستند؟ 


منبع : نارنجی

نظرات 3 + ارسال نظر
رامین دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://http://pc19.mihanblog.com/

عالی بود یه سر بزن خواستی لینکم کن و خبر بده منم لینکت کنم

m.j چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 ب.ظ http://apzarpc.mihanblog.com


سلام دوست عزیز وبلگت خیل توپ بو با هاش حال کردم اگه دوست داری من رو با نام
PHONE&PC آخرین نرم افزار های
لینک کن بعد پیام بده تاسریع لک شی
موفق وپیروزباشی

گیله مرد شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:05 ب.ظ http://foshtom.persianblog.ir/

سلام برادر عزیز
ممنونم به وبلاگتون دعوت کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد