فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

شبکه ملی مهارت در راه است

مهر- سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در راستای اهداف تکلیفی بند ب ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه برای ایجاد شبکه ملی مهارت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
این تفاهم نامه که میان علی حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دکتر کوروش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و فنی وحرفه ای کشور منعقد شد، در راستای اجرای سیاست های دولت دهم به عنوان اولین دولت الکترونیکی و برای توسعه خدمات الکترونیکی در کشور صورت گرفته است.

بر این اساس و در راستای اینکه تمامی دستگاه های اجرایی برابر قانون پنجم توسعه در اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال دوم برنامه، ملزم شده اند، شبکه ملی مهارت نیز با هدف حمایت از توسعه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد خواهد شد.

ادامه مطلب ...

ساخت کابل نوری از سوی اینتل

همکاران سیستم- شرکت اینتل که یک سال قبل فناوری پورت‌های معروف به تندر را معرفی کرده بود، حالا از تولید کابل‌های نوری سازگار با این پورت‌ها خبر داده است.
اینتل اعلام کرده است این کابل‌ها از اواخر سال جاری برای رایانه‌های مکینتاش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
به گزارش وب سایت Computerworld پورت‌های معروف به تندر سرعت تبادل داده‌ها بین رایانه و دستگاه‌های جانبی را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و حتی کار تبادل داده‌ها در فواصل دورتر را نیز ممکن می‌سازند.
ادامه مطلب ...

اینترنت خانگی حذف می‌شود

مهر- شبکه نسل چهارم موبایل تا پایان سال 2012 در بسیاری از کشورهای اروپا فعالیت تجاری خود را آغاز می کند از این رو، یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه ای را با رئیس و مدیرکل شرکت اریکسون در منطقه مدیترانه انجام داده است.
تکامل بلند مدت" (LTE) نسل چهارم شبکه های موبایل قادر است اطلاعات را با سرعت 100 مگابیت برثانیه یعنی 5 برابر سرعت یک ADSL خانگی با سرعت 20 مگابیت برثانیه انتقال دهد.
شرکت سوئدی اریکسون بخش وسیعی از سیستمهای LTE موجود امروز را ارائه می کند و از مجموع 325 میلیون کاربر شبکه نسل چهارم در سراسر دنیا 215 میلیون کاربر را پوشش می دهد.
به همین منظور روزنامه لاستمپا مصاحبه ای را "نونتزیو میرتیلو"، رئیس و مدیرکل اریکسون در منطقه مدیترانه را انجام داده است که در ادامه می خوانید:

ادامه مطلب ...

رونمایی از نخستین گوشی سونی

موبنا- شرکت سونی طی مراسمی در امارات از نخستین گوشی هوشمندش با برند خود به شکل رسمی رونمایی کرد.
شرکت سونی که سال‌ها در زمینه ساخت محصولات مصرفی و سرگرمی در سراسر دنیا فعالیت گسترده‌ای داشته است، تاکنون در بخش ساخت گوشی‌های هوشمند با برند خود فعالیتی نداشته از این رو از اواسط فوریه سال جاری میلادی کار خود را به شکل رسمی آغاز کرده و طی مراسمی که روز گذشته در هتل آرمانی دوبی با حضور خبرنگاران از ایران عربستان و دوبی برگزار شد، مدیر خاورمیانه بخش گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد.

ادامه مطلب ...

با نفس خود موبایلتان را شارژ کنید

مهر- مخترعی آرژانتینی جهت استفاده از منابع طبیعی برای تولید انرژی موفق به ابداع ماسکی شده است که می تواند هوای تنفس انسان را برای شارژ باتری گوشی های موبایل به الکتریسیته تبدیل کند.
به زودی پیاده روی و دویدن صبحگاهی علاوه بر اینکه بر روی سلامت و تناسب اندام انسانها تاثیر گذار خواهد بود، به لطف ابداعی جدید این ورزش می تواند باتری آی-فن را نیز شارژ کند.
این ابداع هوشمندانه ماسک AIRE نام دارد و می تواند انرژی بادی که به واسطه تنفس ایجاد می شود را به الکتریسیته تبدیل کند تا با استفاده از آن بتوان هر ابزاری از آی-پاد گرفته تا تلفن همراه را شارژ کرد.
این ماسک الکترونیکی دارای توربینهای کوچک بادی است و انرژی تولید شده در آن از طریق کابلی به ابزار الکترونیکی انتقال داده می شود.
بر اساس گزارش میل آنلاین، "ژاکو پائولو لاموگلیا" مخترع آرژانتینی این ماسک می گوید می توان از این ماسک در هنگام ورزش کردن یا خوابیدن استفاده کرد. به گفته وی در شرایطی که تعداد ابزارهای الکترونیکی پر مصرف روز به روز افزایش پیدا می کند، استفاده از فعالیتهای انسانی برای تولید انرژی راه حل بسیار خوبی خواهد بود.

اختلال در سرعت اینترنت و ایمیل به زودی حل می‌شود

ایسنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های کاربردی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: اختلالات ای‌میل و سرعت اینترنت قطعا با وجود شبکه ملی اطلاعات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد. 
رضا تقی‌پور درباره اینکه آیا اختلالات ای‌میل و سرعت اینترنت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات حل می‌شود؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه در این پروژه انتخاب پروتکل‌های ارتباطی در اختیار مدیریت شبکه است، قطعا با بومی‌سازی این پروتکل‌ها، این مشکلات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 92 راه‌اندازی می‌شود که در این فاز بیش‌تر بحث بومی‌سازی نرم‌افزارها و ورود در مدیریت شبکه را با توجه به پروژه‌هایی که امروز نیز در دست اجراست، تجربه خواهیم کرد.
تقی‌پور گفت: فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور عملیاتی می‌شود، توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از نرم‌افزارهای کاملا بومی در حوزه مدیریت شبکه ملی را به همراه خواهد داشت.
وی در پایان ابراز کرد: این برنامه توسعه‌یی شامل موتورهای جست‌وجو، پست‌های الکترونیکی داخلی، سیستم عامل و سایر نرم‌افزارهای پایه می‌شود که امروز اکثر این طرح‌ها در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تعریف شده و در حال اجراست.

دموکراتیک بودن فیلترینگ در ایران

وایمکس‌‌نیوز- مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد گفت: تلاش ما بر این است که فضایی سالم و آرام برای فعالان سایبری فراهم شود.
به دنبال اتفاقات اخیر پیرامون فیلتر شدن برخی از سایت ها و دلایل برخورد با آنها روح الله مومن نسب، مدیر واحد اینترنت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگویی به برخی از ابهامات پاسخ داد.
مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد گفت: برخلاف کشورهایی مثل آمریکا که در آنها نظارت بر اینترنت دیکتاتور مآبانه است، پالایش تارنماها در ایران براساس قانون با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا با مقام قضایی در بستری دموکراتیک و کاملا قانونی انجام می شود.

ادامه مطلب ...

اولین گوشی تحت ویندوز فون اچ‌تی‌سی به بازار می‌آید

همکاران سیستم- شرکت تایوانی اچ تی سی قصد دارد اولین گوشی خود را که با سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت کار می‌کند روانه بازار کند.
این گوشی که Kaixuan نام دارد قرار است در اواخر ماه مارس سال جاری برای اولین بار روانه بازار چین شود.
ادامه مطلب ...

ساخت کامپیوتری که به احساسات پاسخ می‌دهد

 ایسنا- پژوهشگران دانشگاه نتردام آمریکا نرم‌افزار رایانه‌یی طراحی کرده‌اند که قادر به دریافت احساس دانش‌آموزان هستند و به برخی از آنها مانند خستگی و ناامیدی پاسخ می‌دهند. 
منطقه مرکزی، این نرم افزار موسوم به «AutoTutor» امکانات یادگیری را برای دانش‌آموزان با فراهم کردن اطلاعات درباره حالات شناختی، سطوح انگیزش و شناسایی پویایی اجتماعی دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. 
این رایانه که بر روی هزار دانش آموز آزمایش شده است، میزان یادگیری را با یک نمره حروفی نشان می‌دهد. «سیدنی دیملو» پژوهشگر روان شناس در این زمینه گفت: مانند بسیاری از معلمان عادی، این نرم افزار تلاش می‌کند تا دانش آموز را بین نهایت خستگی و سردرگمی با مطالعه میزانی از سرعت حرکت، هدایت و پیچیدگی وظیفه یادگیری متوازن کند. این دستگاه می‌تواند سطح معلومات دانش‌آموزان را با پرسیدن سوالاتی اندازه‌گیری کند و با تجزیه و تحلیل پاسخ‌های دانش‌آموز، پاسخ‌های نادرست را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کند.

گوگل محبوب‌ترین جستجوگر نام گرفت

مهر- آخرین گزارش پایگاه ComScore نشان می دهد با وجود مخالفتها و انتقادات فراوانی که با سیاست جدید حفظ حریم خصوصی شرکت گوگل انجام گرفته است، موتور جستجوی گوگل همچنان موتور جستجوی کاربران اینترنتی به شمار می رود.
آمارهای به دست آمده در گزارش اخیر ComScore از میزان جستجوهای اینترنتی در موتورهای مختلف جستجو نشان می دهد 66.4 درصد از جستجوهای انجام گرفته طی یک ماه گذشته توسط کاربران آمریکایی به موتور جستجوی گوگل تعلق داشته است.
در واقع وب سایتهای گوگل هسته اصلی جستجو در آمریکا را با در اختیار داشتن 66.4 درصد از سهام جستجو به خود اختصاص داده است و در پی آن وب سایتهای مایکروسافت با 15.3 درصد و یاهو با 13.8 درصد قرار گرفته اند. درصد سهم جستجوی شرکت گوگل نسبت به ماه ژانویه 0.2 درصد افزایش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش ComScore در ماه فوریه در حدود 17.6 میلیارد جستجوی اینترنتی انجام گرفته که 11.7 میلیارد از آنها در گوگل انجام شده است. مایکروسافت با پوشش 2.7 میلیارد جستجو رتبه دوم و یاهو با 2.4 میلیارد جستجو رتبه سوم را به دست آورده است. میزان جستجو های انجام شده در موتورهای AOL و ASK نیز به ترتیب 266 میلیون و 535 میلیون اعلام شده است.