فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

آموزش استفاده از اینترنت تلفن همراه روی کامپیوتر

با سلام خدت دوستان گرامی

امروز می خوام در مورد یه موضوع مهم وپر کاربرد توضیح بدم.

اگر اینترنت دایل آپ شما سرعت لازم برای انجام کار های شما رو نداره و از سرعت پایین اون نا راضی هستید و امکان خرید اینترنت ADSL و وایرلس رو به دلیل هزینه های بالای اون ندارید.این قسمت رو با دقت مطالعه کنید.

پیشنهاد من به شما استفاده از GPRS تلفن همراه است. احتمالا الان با خود فکر می کنید که هزینه این روش که از هر روش دیگری برای دستیابی به اینترنت بیشتر است.

اما نه این طور نیست. اگر به توضیحات ما عمل کنید هزینه ی شما حتی خیلی کمتر از DAIL UP خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از GPRS همراه دو روش وجود دارد که در زیر به اطلاع می رسد:

روش اول : به میزان استفاده از اینترنت مبلغی از شارژ سیم کارت شما کسر (سیم کارت اعتباری) و یااینکه به مبلغ قبض ماهیانه (سیم کارت دائمی) شما اضافه خواهد شد.

روش دوم : دراین روش با دریافت اشتراک ماهیانه می توانید به صورت نا محدود از اینترنت سیم کارت خود استفاده نمایید . مبلغ پرداختی شما بسته به انتخاب تان می تواند از 1000تا 10000تومان باشد.

احتمالا تبلیغ بسته های رویایی GPRS همراه اول و ایرانسل رو دیدین . من بهتون پیشنهاد میکنم اگه هریک از این مشکلات رو که گفتم رو دارید از این سرویس استفاده کنید ، البته بدون فعال کردن بسته های ویژه ، همینطور که میدونید انصافا از wimax و ADSL هم اگه مدام استفاده کنید گرون تر درمیاد.

من خودم الان سرویس GPRS همراه اول رو فعال کردم ، ۱روز= 1000 تومان ، چند ساعتی هم در کامپیوتر ازش استفاده کردم و باید بگم از Dial up که خیلی بهتره ، سرعتش رو شما ۶۴ در نظر بگیرید ، ضمن اینکه گاهی زیادتر و بعضی وقت ها یه کم کمتر هم میشه اما برای من که هفته ای چند ساعت با اینترنت کار میکنم از Dial up خیلی ارزون تر هست ، و هم اینکه مشکل اشغال بودن خط اینترنت ، قطع و وصل شدن های اعصاب خورد کن و اشغال شدن خط تلفن و داد و بی داد های پدر خانواده برای هزینه و… رو نداره .

وسایل مورد نیاز جهت کانکت شدن:

1- یک عدد سیم کارت

2- یک گوشی که اینترنت داشته باشه و به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل بشه (به وسیله بلوتوث , کابل USB  یا مادون قرمز) البته اگه خواستید می تونین از مودم های USB جدید هم استفاده کنید که طرز کارش همین طریقه ولی به جای گوشی از مودم استفاده می شود.

3- نرم افزار مربوط به گوشیتون

4- والبته کامپیوت یا لب تاب

طریقه اتصال:

اول باید نرم افزار مربوط به گوشیتون رو که به احتمال 99% داخل جعبه گوشی هست رو روی کامپیوتر یا لب تابتون نصب کنید.(برای گوشی های نوکیا از: Pc Souite ,برای سامسونگ از: Samsung Kies و...استفاده می شه)قدم دوم شناسوندن گوشی به نرم افزار است که معمولا بعد از اتصال گوشی خود به خود صورت می گیره. بعد از این کار باید در نرم افزار روی Connect to the internet  کلیک کنید.تا به اینترنت وصل بشین.

اما اگه از شما اطلاعاتی خواست به جای APN (access point)  برای سیم کارت همراه اول بنویسید:mcinet  و برای ایرانسل بنویسید: mtnirancell و به جای شماره تلفن بنویسید:*99#  و یوزر و پسوورد رو خالی بزارید.

اگه به اینترنت وصل نشدید و برنامه از شما تنظیمات نخواست باید به قسمت تنظیمات اینترنت داخل نرم افزار رفته و اطلاعات بالا را وار کنید.

بهتر است تعرفه ها را برای همراه اول از اینجا و ایرانسل از اینجا ببینید ، شاید زمانی که شما این مطلب را میخوانید تعرفه ها تغییر کرده باشند.

 

و در انتها برای اونایی که هنوز شک دارند میگم که یک بار امتحان کردنش می ارزه اما دیگه از اینترنت جدا نمی شی ها.

هر سوالی هم داشتید تو قسمت نظرات بپرسید . نظر هم فراموش نشه ها.