فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

آینده دنیا از نظر مایکروسافت! + عکس

مایکروسافت اخیرا ویدئویی منتشر کرده که نمایانگر دید این شرکت نسبت به آینده است. در این ویدئو نمایی از آینده را مشاهده می کنید که در آن دسترسی به هر چیز از طریق اینترنت میسر است. علاوه بر این، این ویدئو به باریک شدن ضخامت گوشی های موبایل در آینده اشاره دارد.
کانال رسمی مایکروسافت در یوتیوب، چند روز پیش ویدئویی با عنوان “آینده دنیا از دید مایکروسافت” منتشر کرده است.
نکات جالبی در این ویدئو وجود دارد، به طور مثال در این کلیپ، شرکت های زیادی با لوگوی مایکروسافت مشاهده نمی کنید  ولی نام شرکت ها همه با استفاده از فونت های ویندوز فون نوشته شده اند.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

در نمای آینده از دید مایکروسافت، همه نمایشگر ها به باریکی یک برگ کاغذ بوده و گوشی های موبایل مشابه یک تکه شیشه می باشند. علاوه بر این شما می توانید اطلاعات را با یک ضربه کوچک از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

شیشه های ماشین و روی میزهای محل کار نیز خود نمایشگر هایی هستند که می توانند نیاز های شما را مانند یک کامپیوتر برآورده کنند.

۱۰ ویروس کشنده کامپیوتر را بشناسید

سال ۱۹۸۰ ویروس‌هایی ایجاد شدند که برحسب کارهایی که کاربران انجام می‌دادند، می‌توانستند نمونه مشابه خودشان را تکثیر کنند سپس به رایانه‌های دیگر انتقال دهند.

ویروس‌های رایانه‌ای را می‌توان به کابوس تشبیه کرد. بعضی از این ویروس‌ها کل اطلاعات موجود در رایانه را پاک می‌کنند، برخی باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین چند ساعته در شبکه‌های اینترنتی می‌شوند و دسته‌ای هم با سرعت بسیار بالا می‌توانند ویروس‌های مشابه خودشان را ایجاد و به رایانه‌های دیگر ارسال کنند اگر تا به حال رایانه‌تان ویروس نگرفته است، بخت با شما یار بوده؛ ولی اگر برحسب اتفاق آلوده به ویروس شود ممکن است خسارت بسیار زیادی به شما تحمیل کند.

برای نمونه سال ۲۰۰۸ مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به کاربرانی که رایانه‌شان دچار ویروس شده بود، خسارت وارد شد البته ویروس‌ها یکی از خطرات احتمالی اتصال به اینترنت به حساب می‌آیند، این در حالی است که شما باید خطرات دیگری را هم هنگام آنلاین بودن در نظر داشته باشید.

اولین باری که ویروس‌های رایانه‌ای ایجاد شدند، به طور دقیق مشخص نیست. تنها در سال ۱۹۴۹ ایده وجود برنامه‌ای که بتواند به شکل خودکار خودش را کپی و به رایانه‌های دیگر ارسال کند، مطرح شد.

۱۰ سال بعد از این تاریخ، اولین برنامه رایانه‌ای که هکرها طراحی کرده بودند، در اینترنت انتشار یافت.

سال ۱۹۸۰ ویروس‌هایی ایجاد شدند که برحسب کارهایی که کاربران انجام می‌دادند، می‌توانستند نمونه مشابه خودشان را تکثیر کنند سپس به رایانه‌های دیگر انتقال دهند.

برای مثال هکرها ویروس‌ها را روی قسمتی از یک برنامه موجود در دیسکت ذخیره می‌کردند، پس از آن هر کسی که از آن دیسکت استفاده می‌کرد، ویروس سریعا به رایانه‌اش منتقل می‌شد. امروزه هر وقت از ویروس بحث می‌شود، بیشتر کاربران یاد اینترنت می‌افتند.

بنا بر این احتمال این که ایمیل‌ها یا لینک‌هایی که از طریق اینترنت منتقل می‌شوند ویروسی باشند، زیاد است. در ادامه مطلب ۱۰ نمونه از ویران‌کننده‌ترین ویروس‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. Melissa: ویروس ملیسا را شخصی به نام دوید ال. اسمیت بر اساس برنامه ورد شرکت مایکروسافت طراحی کرده است. ملیسا از طریق ایمیل می‌تواند منتقل شود. به این ترتیب که کاربر، ایمیلی با این مضمون دریافت می‌کند: «اطلاعاتی که شما خواسته بودید، در این ایمیل است، لطفا این ایمیل را به هیچ‌کس دیگری نشان ندهید.» پس از باز کردن این ایمیل، ویروس به شکل خودکار نمونه‌های مشابه خود را کپی می‌کند و به ۵۰ نفر از آدرس‌هایی که در قسمت حافظه ایمیل‌تان ذخیره شده است، ارسال می‌کند.

۲. یک سال پس از این که ملیسا در اینترنت غوغا به پا کرد، ویروس دیگری که بیشتر شبیه به کرم بود در فیلیپین طراحی شد. این کرم بدون نیاز به برنامه دیگری به شکل خودکار کرم‌های مشابه خود را تولید می‌کرد و نامش iLo… بود. iLo… همانند ملیسا توسط ایمیل در تمام اینترنت گسترش پیدا کرد.

عنوان ایمیل هم «نامه‌ای از یکی از علاقه‌مندان شما» بود. با باز کردن ایمیل و دانلود attachment داخل ایمیل، این ویروس براحتی کپی می‌شد.

۳. مدل سوم از ویروس‌ها که مانند ویروس‌های قبلی از طریق ایمیل به کاربر ارسال می‌شد Klez نام داشت. این ویروس بعد از باز کردن ایمیل بسرعت مدل مشابه خود را کپی، سپس مانند ملیسا به آدرس‌های موجود در حافظه ایمیل کاربر ایمیلی ارسال می‌کرد.

این ویروس به صورت‌های مختلفی مانند: کرم، تروجان و ویروس‌های عادی رایانه‌ای موجود بود. مدل‌های متفاوت این ویروس می‌توانستند آنتی‌ویروس شما را از کار بیندازد و نگذارد کاربر ویروس را پاک کند.

از دیگر کارهایی که این ویروس با آدرس‌های ایمیل شما می‌کرد، انجام عمل spoofing بود. در حقیقت با اسپوفینگ شما ایمیل‌هایی از افراد ناشناس دریافت می‌کردید، در حالی که در قسمت فرستنده ایمیل نام یکی از دوستان‌تان قرار داشت.

۴. چهارمین ویروس بسیار خطرناک موجود در اینترنت Code Red و Code Red II است. این دو ویروس سال ۲۰۰۱ طراحی شدند که سیستم‌عامل رایانه، بویژه ویندوز ۲۰۰۰ و NT را هدف می‌گرفت. با وارد شدن این ویروس به سیستم عامل، عملbuffer overflow اتفاق می‌افتاد.

با این کار، اطلاعات بسیار زیادی به حافظه راه می‌یافت و آن را اشباع می‌کرد و در نتیجه کاربر نمی‌توانست کارهای دیگری توسط رایانه‌اش انجام دهد.

۵. نیمدا (Nimda) نوع دیگری از ویروس‌های اینترنتی سال ۲۰۰۱ بود، که تنها ۲۲ دقیقه بعد از ورودش به اینترنت در رده اول قاتلان رایانه‌ای قرار گرفت. این ویروس برای آسیب زدن به سرورهای اینترنتی طراحی شده بود.

یکی از راه‌های وارد شدن این ویروس نیز به سیستم از طریق ایمیل بود. Nimda با ایجاد backdoor در سیستم عامل این امکان را برای هکر ایجاد می‌کرد که براحتی از طریق این راه به سیستم عامل کاربر وارد شود بنابراین هکر می‌توانست تغییرات مورد دلخواه خود را روی سیستم عامل کاربر ایجاد کند یا اطلاعات مورد نیاز خود را از آن بدزدد، که هر دوی این موارد جزو بزرگ‌ترین خطرات برای کاربر به حساب می‌آمدند.

۶ . SQL Slammer/Sapphire در حقیقت ویروسی است که برای شبکه‌های اینترنتی طراحی شده بود. این ویروس مانع انجام کار شرکت‌های بزرگ به شکل آنلاین می‌شد؛ برای همین هم خسارت هنگفتی در آن زمان به این شرکت‌ها وارد آمد.

۷. مای دوم (MyDoom) نوع دیگری از انواع ویروس‌هاست که یکی از وظایف مخرب آن ایجاد backdoor در سیستم عامل است.

دومین عمل ویران‌کننده این ویروس انجام جستجو در جستجوگر و کپی تمام آدرس‌های موجود در مرورگر بود. مثلا جستجوگری مانند گوگل میلیون‌ها تقاضا برای جستجو روی سایت خود دریافت می‌کرد و این کار سرعت جستجوگر را برای دریافت درخواست‌های جدید کاهش می‌داد و نمی‌توانست به جستجوهای کاربران حقیقی پاسخ دهد.

۸ . Sasser and Netsky هشتمین ویروس از سری قاتلان رایانه‌ای محسوب می‌شود، که هکر آن توسط پلیس دستگیر شد.

نحوه وارد شدن این ویروس به سیستم از طریق ایمیل نبود، بلکه این ویروس تنها از طریق تخریب رایانه و ارسال پیام به رایانه‌های دیگر، سیستم‌ها را تخریب می‌کرد. در حقیقت این ویروس مانع از خاموش شدن رایانه می‌شد و تنها راه خاموش کردن سیستم‌عاملی که این ویروس را به همراه داشت، قطع کابل برق آن بود.

۹. Leap-A/Oompa-A تنها ویروسی بود که برای لپ‌تاپ‌های مک طراحی شده بود. این ویروس از برنامه iChat برای ارسال message به دیگر کاربران مک استفاده می‌کرد و مانند ویروس‌های دیگر با ورود به آی‌چت، فهرست اسامی دیگر کاربران را یادداشت می‌کرد.

پس از آن برای تمام آن افراد به صورت خودکار message می‌فرستاد. همراه این متن یک عکس ویروسی قرار داشت که با دانلود کردن آن، رایانه کاربر نیز آلوده به ویروس می‌شد.

۱۰. استورم وارم به خاطر این که از طریق ایمیلی با این عنوان که «۲۳۰ نفر در توفان اروپا کشته شده‌اند» در اینترنت ارسال می‌شد، با این نام شناسایی شد.

پس از وارد شدن این ویروس به رایانه، به شکل Trojan horse وارد عمل می‌شد؛ یعنی کل سیستم‌عامل شما تحت کنترل هکر قرار می‌گرفت و این هکر بود که تعیین می‌کرد چه تغییرات و به چه شکل در رایانه ایجاد شود.

منبع ایران ویج

جدیدترین پردازنده اینتل با ۵۰ هسته رونمایی شد

http://image.royalfun.net/images/ftbv19hhej8jknwg931y.jpeg

حالا اینتل برای عقب نماندن از قافله، این غول کوچک را از جیبش بیرون آورده و روی میز می گذارد: یک پردازنده با ۵۰ هسته!

اینتل این پردازنده جدیدش را که دیروز در کنفرانس سوپرکامپیوتینگ سیاتل رونمایی شده، Knights Ferry نامگذاری کرده است. این پردازنده کوچک دارای قدرت پردازشی معادل یک ترافلاپ است. برای مقایسه، جالب است بدانید که سریعترین پردازنده Core i7 اینتل تنها ۱۰۹ گیگافلاپ قدرت محاسباتی دارد.

البته Knights Ferry را نمی توان به عنوان مغز یک کامپیوتر به کار گرفت. اما می توان آنها را همانند پردازنده های کمکی قابل برنامه ریزی، برای انجام کارهای فوق سنگین در خدمت CPU اصلی کامپیوتر در آورد. ولی شکی نیست که این تعداد هسته، آینده پردازشگرها محسوب می گردند و مسابقه برای قرار دادن تعداد بسیار زیاد هسته در یک پردازنده کلید خورده است.

سرانجام روزی این تکنولوژی را در موبایل ها و تبلت های مان هم خواهیم دید. هیچکدام از شما دنیای پردازنده های با قدرت مگاهرتز را به خاطر دارید؟

Samsung Galaxy S3 که دارای دوربین ۱۶ نگاپیکسل و سنسور CMOS Senso

http://image.royalfun.net/images/zhssz3xiwqey24714dzp.jpg

شایعاتبسیاری در سراسر وب به وجود آمودهاست که SamsungGalaxy S3 دارای دوبین ۱۶ مگا پیکسلی هست , که میتوانبا این گوشی به صورت خوب وراحت تری برقراری تماس تصویری داشت البته نسبت به بقیه گوشیهای هوشمند.

اما باید بنشینیم و ببینم سامسونگچه چیزی را تائید میکند . به طور کلی شرکت های ارتقا دهنده دستگاه های تلفن بیشتراز ۱۲ مگاپیکسل برای گوشی دیده نشده است اما باید صبرکنیم و ببینم که سامسونگ چهخواهد کرد.

از دیگر شایعات این است که اینگوشی دارای رم ۱٫۵ یا ۲ گیگابایت و پردازنده dual-core 2 گیگاهرتزی و حافظه داخلی ۳۲ گیگی هست.

انتظار میرود که در دوروبر سهماهه اول سال ۲۰۱۲ سامسونگ فروشی در حد ۲۵ میلیون داشته باشد زیرا که در عرض ۴ ماهبیش از ۱۰ میلیون فروخته است و در کل جهان گسترده شده است و کار با این گوشی هامثل لمس آسمان است.

همه این اطلاعات نشان میدهد کهرقابت جدی و اساسی را با اپل شروع شده است , نه تنها در بخش تلفن های همراه بلکهدر بخش های تلوزیون های هوشمند و لپ تاپ هم پا به عرصه بزرگی گذاشته است.

سامسونگ در این زمانه قانون شکنهر روز محصولی را هم تراز با سایر محصولات در بازار و یا فراتر از انها به بازار روانه میکند .

در این بروزرسانی ها زمانبروزرسانی Galaxy S III هست که باید زمان بگذردتا اطلاعات بیشتری را به دست آوریم.

اینترنت در آسمان: وای-فای در هواپیما چگونه کار می کند؟

شما تا به حال در پرواز با هواپیما تجربه استفاده از اینترنت را داشته اید؟ چند سالی است که اینترنت پای خودش را به آسمان ها هم باز کرده و هم اکنون در برخی کشورها و شرکت های هواپیمایی اینترنت به صورت وای-فای به مسافران به صورت پولی یا رایگان در طول پرواز ارایه می شود.

اما تا به حال به این نکته فکر کرده اید که هواپیما در طول پرواز چگونه به اینترنت متصل می شود و دسترسی مسافران به اینترنت چگونه برقرار است؟ به طور کلی دو روش برای اتصال به اینترنت برای هواپیما وجود دارد. یکی از طریق ماهواره است که این روش در حال حاضر مسیر گرانی تلقی می شود و کمتر سراغ آن می روند.

روش دوم تا حد زیادی مانند روشی است که تلفن های همراه از آن استفاده می کنند. و هواپیما به دکل های مخابراتی که روی زمین قرار دارند متصل می شود. در واقع تجهیزات ارسال و دریافت روی همان دکل های مخابراتی برای تلفن همراه نصب می شود. با این تفاوت که این تجهیزات امواج را به سوی آسمان و به سمت هواپیماها ارسال می کنند.

در طول مسیر پرواز، هواپیما ارتباط اش را بین هر کدام از این دکل های مخابراتی جابجا می کند تا همیشه ارتباط اینترنت حفظ نموده و آن را در اختیار مسافران قرار بدهد.

در کشوری مانند آمریکا هم اکنون اینترنت در پروازها به یک امکان معمول تبدیل شده و اتحادیه هوایی این کشور اخیرا اعلام کرده که قصد دارد از سال آینده در تمام خطوط اصلی پروازی، اینترنت وای-فای ارایه نماید. و به همین منظور طی چند سال گذشته یک شبکه سراسری گسترده برای ارایه اینترنت در پروازها پیاده سازی شده است. جالب است بدانید که یک شرکت به نام GoGo پیاده سازی و ارایه این اینترنت را به عهده داشته است.

اما تا به حال اینترنت هوایی به مناطقی محدود بوده که دکل های مخابراتی روی زمین در دسترس بوده است و هر جا که پرواز روی دریا و اقیانوس بوده باید با اینترنت خداحافظی می کردید. اما شرکت های هواپیمایی به این فکر افتاده اند که در پروازهای بین المللی هم خدمات اینترنتی شان را ارایه بدهند و برای این کار سراغ ماهواره ها رفته اند.

هر چند استفاده از ماهواره برای اینترنت گران تر است و نیاز به نصب تجهیزات بیشتر و سنگین تری هم روی هواپیما ها دارد. اما به نظر میرسد شرکت های بیشتری تمایل پیدا کرده اند که این کار را انجام بدهند. برای مثال هواپیمایی لوفتهانزای آلمان هم اکنون در برخی خطوط هواپیمایی بین الملی اش اینترنت ماهواره ای به مسافران ارایه می کند و یکی از خطوط هواپیمایی آمریکا نیز تصمیم به پیاده سازی اینترنت ماهواره ای برای پروازهای بین المللی اش کرده است.

اگر کمی به شرکت های هواپیمایی زمان بدهید احتمالا تا چند سال دیگر جایی در آسمان ها باقی نمی ماند که نتوانید از اینترنت استفاده کنید.

منبع : رویال گروپ


معرفی رشته فناوری اطلاعات (IT)

IT یا فناوری اطلاعات یک مولفه حیاتی زندگی مدرن است که با ماهنیتی میان رشته ای یکی از مهمترین حوزه های فناوری نوین را تشکیل می دهد. امروزه در جوامع پیشرفته، فناوری اطلاعات شاهرگ بیشتر سازمان ها و مراکز تجاری محسوب می شود و در ارتباطات مورد نیاز یک جامعه ی مدرن نقش اساسی دارد. این رشته از نظر عملیاتی یک رشته میان رشته ای بین کامپیوتر، صنایع و برق است که در این میان امور مربوط به تولید، پردازش، نگاهداشت و عرضها طلاعات به مباحث کامپیوتری مرتبیط می شود. بخخث های مدیریت اطلاعات و فرآیند های آن از سلسله بخث های رشته صنایع و ذرشته برق است و بخصوص گرایش مخابرات، انتقالات مرتبط با اطلاعات و داده ها را برعهده دارد. IT را می توان استفاده بهینه از اطلاعات برای کاربردهای مختلف دانست؛ یعنی متخصص این رشته باید بتواند اطاعات را جمع آوری، دسته بنمدی و پردازش کرده و به موقع از آنها استفاده نماید. از همین رو کارشناس این رشته باید مبانی کامپیوتر را بلد باشد؛ به عبارت دیگر هسته اصلی این رشته همان هسته اصلی مهندسی کامپیوتر است. هدف از ایجاد این رشته در آزمون کارشناسی ارشد تربیت متخصصانی است که در زمینهی مطالعه، طراحی، ساخت و راه اندازی و نگهداری سیستمه ای سخت افزاری و نرم افزاری جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی، استفاده و انتقال اطلاعات تبحر لازم را داشته باشند. فرصت های شغلی فراوانی نیز برای دانش آموختگان این رشته مهیاست. عناوین درسی مورد سوال در این رشته به این شرح است1. زبان تخصصی2.دروس مشترک (ساختمانهای گسسته,ساختمانهای داده ها,طراحی الگوریتم, مهندسی نرم‌افزار, شبکه‌ها ی کامپیوتری)3.اصول و مبانی مدیریت4.اصول طرا حی پایگاه‌ داده‌ها5.هوش مصنوعی6.سیستمهای عامل7.معماری کامپیوتر. ضرایب دروس در گرایش های مختلف نیز به این صورت است: 1.تجارت الکترونیکی، سیستمهای چندرسانه‌ای و مهندسی فناوری اطلاعات(1, 2, 1, 1, 1, 1, 0)،2- مدیریت سیستمهای اطلاعاتی(1, 2, 2, 1, 1, 1, 0) و 3- امنیت اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری(1,‌ 2, 0, 1, 1, 1, 1). همانطور که ملاحظه می کنید اکثر دروس امتحانی این رشته در آزمون کامپیوتر نیز وجود دارند لذا درصد زیادی از داوطلبان رشته کامپیوتر در آزمون این رشته هم شرکت می کنند، دانشجویان و دانش آموختگان رشته صنایع نیز از داوطلبان اصلی این رشته هستند. علاوه بر این با توجه به جذابیت، زیبایی و کاربرد این رشته داوطلبان زیادی نیز از سایر رشته ها در آزمون این رشته شرکت می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در سال 85، این رشته را تنها در گرایش شبکه های کامپیوتری و در دانشگاه قزوین ارائه نموده است که تعداد پذیرش آن نیز 18 نفر می باشد. از دانشگاه های سراسری ارائه کننده این رشته می توان به دانشگاه های شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر و تربیت مدرس اشاره کرد. میزان پذیرش سال 85 دانشگاه های دولتی در این رشته نیز 51 نفر در دوره های روزانه و 4 نفر شبانه بوده است.

افزونه فایرفاکس: صفحه دلخواهتان را بعدا بخوانید!

حتما برای هر کسی پیش میاد که با صفحه هات اینترنتی حاوی خبری مهم، آموزشی جالب و یا اطلاعات بدرد بخوری روبرو بشه ولی فرصتی برای مطالعه کامل آن نداشته باشه. اینجاست که به ذهنمان چندین راه خطور می کنه تا هم از صفحه بعدا استفاده کنیم و هم وقتمان از دست نرود و هم اینکه خوشحال باشیم چون با مطلب و موضوع جالبی در زمان کم روبرو شدیم.


معمولا آدرس اون صفحه را یه جایی ذخیره می کنیم بعد در فرصت مناسب به آن مراجعه می کنیم، یا نه اصلا صفحه را کامل ذخیره می کنیم تا آفلاین بریم سراغ موضوع دلخواهمان، یا به بوکمارک های مرورگرمون اضافش می کنیم و ...


اما اگر شما از فایرفاکس استفاده می کنید من پیشنهاد بهتری دارم، با افزونه Read It Later در یک ثانیه یعنی یک کلیک هر صفحه اینترنتی دلخواهتان را دخیره کنید و مانند تصویر در هر فرصتی که بخواهید به آن رجوع کنید.

پس این افزونه صفحه اینترنتی دلخواه را تنها با یک کلیک ذخیره می کنه بعد در فرصت مناسب میشه به لیستی از صفحات ذخیره شده خود دسترسی داشت و حتی از طریق تنظیمات آن میشه دسترسی آفلاین رو هم برقرار کرد.

از دیگر ویژگی های آن همان طوری که در این تصویر می بینید داشتن حساب کاربری است. پس برای استفاده اولین بار از Read It Later می بایست حسابی را به سادگی ایجاد کرد. در نهایت هم هر گاهی که بخواهید میشه به حساب خود دسترسی داشته باشید و لیست های خود را به فایرفاکس بیاورید، مثلا اگر سیستم عامل کامپیوتر خود را عوض کردید و فایرفاکس را پاک و دوباره نصب کردید و یا بر روی کامپیوتر دیگری در اداره و یا محل زندگی قصد استفاده از فایرفاکس را داشتید.

تنها کافیه تا به صفحه این افزونه برید، نصبش کنید و از مزیت های آن استفاده کنید.

دیگه از فایرفاکس میشه چه انتظاری داشت؟