فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

سایت پلیس فتا راه اندازی می شود

موبنا- معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از بهره سازی پلیس سایت فتا خبر داد و اعلام کرد: از این طریق افراد می توانند با پلیسان این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشند.
سید محسن میربهرمسی هدف اصلی پلیس فتا را پیشگیری از جرائم سایبری اعلام کرد وگفت: اگر اطلاعات و داده ها ثروت به حساب آیند، سرقت این ثروت جرم محسوب می شود و بر همین اساس پلیس در این زمینه ورود خواهد کرد و آموزش های لازم را در حوزه خانواده، مدارس و مراحل بالاتر می دهد.
وی با بیان اینکه پلیس فتا با هدف بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین مقابله و برخورد با جرایم سایبری در راه اندازی شد، افزود: با توجه به اینکه اقدامات نرم افزاری بر سخت افزاری تقدم دارد بنابراین دراین عرصه تلاش پلیس بر افزایش دانش ، پژوهش ، پیش بینی و پیشگیری از جرائم است.
به گفته وی مردم هنوز با تهدیدات فضای سایبر آشنایی ندارند و باید به وسیله رسانه‌ها آنان را با جرایم مدرن آشنا کرد.
پلیس فتا که مخفف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات است در کشور آغاز به کار کرد. این واحد پلیسی به جرایم سایبری می‌پردازد. این پلیس با توجه به سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی نظام در بخش شبکه و اطلاع‌رسانی ایجاد شده است. براساس این سند دو تکلیف به نیروی انتظامی واگذار شده؛ یکی ایجاد پلیس فتا و دیگری ایجاد مرکز تشخیص جرایم

دردسر مسدودکننده‌های موبایل؛ آرامش به قیمت آزار همسایه

چندی است برخی سازمان‌های دولتی وخصوصی با هدف مدیریت بهتر کار و جلوگیری از بروز برخی اختلالات اقدام به استفاده از ابـزاری بـــه نــــــــام «مسدودکننده موبایل» در محیط کار می‌کنند کــه بعضاً الطاف و تبعات آن، دامنگیر همسایگان نــیــز می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، از گذشته تاکنون، همیشه ایام امتــحــانــات مدارس و دانــشــگاه‌ها دغدغه‌ها و حال و هوای خاص خود را داشـــتـــه و دارد.

علاوه بر این، از زمان همه گیر شدن تلفن همراه، مردم آرام آرام به کارکردهای مختلف این وسیله ارتباطی مثلاً استفاده در جلسه امتحان، پی بردند و از اینجا بود که دغدغه به روز شده دیگری نیز تمام دغدغه‌های ایام امتحانات اضافه شد.

ادامه مطلب ...

گفت و گوی فاوا با مدیر سایت ببینیم

لطفا بیوگرافی مختصری از خودتون بیان کنید.من امین گرجی متولد سال 1362، لیسانس مهندسی نرم افزار و فوق لیسانس تجارت الکترونیک می باشم. از زمانی دانشجویی خیلی جدی شروع به کار کردم. معمولا دوست نداشتم  برای کسی کار کنم و توی چند تا تست اولیه ای که در چند جا زدم دیدم من آدم این کار نیستم. این بود که با چند تا از دوستان دانشگاهی شروع به تشکیل تیم اولیه و ایجاد وب سرویس های مختلف کردیم.
 
چند سرویس به زبان انگلیسی اجرا کردیم ولی هیچ کدام موفق نشدند. مارکت خارج از ایران و اون هم آمریکا تارگت اشتباهی برای ما بود. ولی تجربه رقابت با تیم های استارتاپ آمریکایی توانایی ما را در ایده پردازی و تولید وب بالا برد.

از اون به بعد با 2 سرویس ایرانی شروع کردیم و بعد از یکسال دوباره در حال اضافه کردن زبان های مختلف و فروش آن بصورت سراسری میباشیم.

ادامه مطلب ...