فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

طراحی و ساخت جعبه فرمان برقی خودرو در کشور

جعبه فرمان برقی خودرو با دانش کاملا بومی توسط مخترع یزدی طراحی و ساخته شد.

شهاب‌الدین محقق ده‌آبادی، طراح این جعبه فرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری (ایسنا) منطقه یزد، اظهار کرد: طراحی و ساخت این جعبه فرمان در مدت سه سال و با محاسبات بسیار پیشرفته استاتیکی و دینامیکی انجام شد که مهمترین مزیت آن، کاهش مصرف سوخت خودرو تا چهار درصد است.

ادامه مطلب ...

ساخت بزرگترین ساعت آفتابی حلقوی جهان در ایران


محققان دانشگاه جهرم موفق به طراحی و ساخت ساعت آفتابی بزرگی با قطر حلقه 264 سانتی متر شده‌اند که به گفته آنها بزرگترین ساعت آفتابی حلقوی جهان بوده و قادر به نمایش دقیق زمان است.

ادامه مطلب ...

1150 شهر ایران الکترونیکی می شود

ایرنا-عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: تمام هزار و 150 شهر کشور الکترونیکی می شود.

دکتر 'علی اکبر جلالی'، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این طرح در شهرهای دارای کد و با هدف ترویج فرهنگ استفاده از شهرهای الکترونیک برای توسعه خدمات و ارائه فعالیتهای دولت و دستگاههای اجرایی کشور اجرا می شود.

وی افزود: این طرح در 5 مرحله به مرحله اجرا در می آید و قرار است مرحله اول آن به زودی رونمایی شود.

ادامه مطلب ...

وب گردی بیش از نیم میلیارد نفر در چین

ایرنا_تعداد کاربران اینترنت در چین از مرز 500 میلیون نفر گذشت.

به گزارش چاینا دیلی، مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد تعداد کاربران اینترنت در سرزمین اصلی چین به 513 میلیون نفر در دسامبر 2011 رسید که نشان دهنده رشد 12 درصدی این تعداد نسبت به سال 2010 است.


ادامه مطلب ...

تلویزیون هایی به نازکی کاغذ به نمایش گذاشته شد

ایرنا_تلویزیون های بزرگی که قطر آنها به نازکی یک ورق کاغذ است در نمایشگاه الکترونیک امسال در 'لاس وگاس' به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، تلویزیون های'او.ال.ای.دی'(OLED) که به بازار می آید صفحه نمایش های به اندازه کافی بزرگ برای استفاده در جهان واقعی دارد.

بر اساس این گزارش ،انتظار نمی رود که قیمت این تلویزیون ها در زمان عرضه به بازار ارزان باشد.

ادامه مطلب ...

محقق ایرانی بسته روشنایی گرمایشی خورشیدی با توان بیشتر ساخت


1390/10/21 - 09:37

'امیرعباس کریمی' محقق این طرح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سلول های خورشیدی برای ایجاد سیستم گرمایشی و یا روشنایی در گذشته تنها برای یک واحد منفرد مورد استفاده قرار می گرفتند ، این در حالی است که بسته روشنایی جدید برای تامین انرژی گرمایشی و روشنایی همزمان چندین واحد مسکونی طراحی شده است.

وی درمورد نحوه عملکرد این سیستم برای تامین روشنایی در شب گفت: این بسته دارای سلول های خورشیدی است که در آن انرژی مورد نیاز با تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی در باتری های نانویی ذخیره می شود و هنگام تاریکی هوا وارد شبکه برق خانگی می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: این فوتوسل ها کارآیی بالاتر ، ابعاد کوچکتر و در عین حال قیمت نسبتا کمتری نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارند چراکه هر سلول از این سیستم ، انرژی 6 واتی تولید می کند و این درحالی است که نمونه های مشابه خارجی انرژی 2 و نیم واتی را تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در این بسته روشنایی سلول های تامین کننده انرژی گرمایشی و روشنایی به صورت سری به یکدیگر متصل می شوند و هر کدام در مدت زمان 2 ساعت شارژ می شوند.

به گفته این محقق قرار است بسته روشنایی گرمایشی خورشیدی با سیستم های گرمایشی موجود در منازل تلفیق شود تا از این طریق بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

نخستین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته روسیه در تهران برگزار می‌شود


ایسنا، امین‌رضا خالقیان، مدیر ارتباطات و بین‌الملل پارک فناوری پردیس با اعلام این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه توسط پارک فناوری پردیس و با مشارکت سفارت ایران در روسیه و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و حضور بیش از 40شرکت روسی برگزار خواهد شد.

وی، انتقال فناوری و توسعه همکاری‌های فناورانه را از مهمترین اهداف این نمایشگاه برشمرد و افزود: شرکت‌های روسی در این نمایشگاه دستاوردهای جدید خود را در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی، فناوری نانو و نفت و گاز به معرض نمایش خواهند گذاشت.

خالقیان در ادامه تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌هایی برای معرفی برخی فناوری‌های ویژه در نظر گرفته شده و فضاهای مذاکره و انعقاد اسناد همکاری میان طرف‌های ایرانی و روسی نیز تعبیه شده است.

مدیر ارتباطات و بین الملل پارک فناوری پردیس در پایان این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری دانست و از همه فعالان و سیاست گزاران این عرصه برای بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری پیشرفته روسیه دعوت کرد.

ورود اولین تبلت چهار هسته‌ای به بازار

رقابت میان شرکت های سازنده تبلت برای کسب سهم بیشتر از بازار باعث افزایش توان پردازش گرافیکی و قابلیت های سخت افزاری این محصولات شده است.
در این میان اولین تبلت جهان که مجهز به پردازنده چهار هسته ای است هم آماده عرضه به بازار شده است. البته نسخه اولیه این محصول در نمایشگاه سی ای اس 2012 به نمایش درخواهد آمد. 
این تبلت 10.1 اینچی که از دقت استثنایی 1920 در 1200 و 224 PPI density برخوردار است بسیار قدرتمندتر از تبلت های آی پد اپل است که فعلا نبض بازار رایانه های لوحی را در اختیار دارند. 
این محصول به پردازنده های چهار هسته ای Tegra 3شرکت Nvidia که 1.3 گیگاهرتزی است تجهیز شده و میزان RAM در نظر گرفته شده برای آن یک گیگابایت است. 
قرار است این تبلت مجهز به سیستم عامل آندروید 4 باشد. جزییات بیشتر در مورد این محصول از جمله قیمت دقیق و زمان عرضه آن در بازارهای جهانی ظرف هفته های آینده اعلام می شود. 
رابط کاربری تمام لمسی با دسترسی سریع به برنامه های مورد علاقه، پخش ویدیو با دقت بسیار بالا و صدای استریو، امکان مطالعه کتب الکترونیک با همه جزییات و با حروف واضحف پشتیبانی از پرت USB3 و HDMI از جمله دیگر امکانات این محصول است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

شماره سامانه همراه اول تغییر کرد

شماره سامانه اطلاع رسانی همراه اول از «09990» به «9990» تغییر می یابد.
روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با توجه به الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تخلیه شماره «09990»، از روز شنبه 15 بهمن ماه، مشترکان اپراتور اول باید جهت تماس با سامانه اطلاع رسانی همراه اول (Call center) بجای تماس با شماره «09990»، از طریق خطوط همراه اول با شماره «9990» و از تلفن های ثابت و خطوط سایر اپراتورهای تلفن همراه با شماره «09129990» تماس بگیرند.
تماس با سامانه اطلاع رسانی همراه اول رایگان بوده و مشترکان می توانند جهت پیگیری مشکلات ارتباطی، پرداخت قبوض، استفاده از خدمات غیرحضوری، بررسی مشکلات آنتن دهی، آگاهی از اسامی برندگان طرح های تشویقی و .. با این سامانه تماس بگیرند. 

فروش ۷۲ میلیون کامپیوتر‌ لوحی در سالی که گذشت

در حالی واگذاری سیم کارت های رایتل در کرج آغاز شد که قیمت گران مکالمه تصویری یعنی تنها مزیت این سیم کارت ها نسبت به سیم کارت عادی شگفتی کارشناسان این حوزه را برانگیخته است. 

به گفته رحمت الله حافظی قیمت یک دقیقه مکالمه تصویری با این سرویس را ۱۵۰ تومان عنوان کرد که به نسبت نرخ مکالمه سایر اپراتورها بسیار گران به نظر می‌رسد. 

ادامه مطلب ...