فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

500 هزار کاربر با تروجان جدید آلوده شدند

ایسنا- تروجان Trojan!SMSZombie.A با نام اختصاری ‘SMSZombie’، به طور گسترده در بزرگترین بازار چینی اندروید منتشر شده است.

یک بدافزار اندروید راه نفوذ مخفی جدید و هوشمند کاربران چینی را مورد هدف قرار داده است. این بدافزار صدها هزار کاربر را آلوده کرده و بدون پشتیبانی‌های فنی نمی‌توان آن را از برروی دستگاه حذف کرد.



مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی اعلام کرده است که تروجان Trojan!SMSZombie.A با نام اختصار ‘SMSZombie’، به طور گسترده در بزرگترین بازار چینی اندروید منتشر شده است.


بنا بر اعلام شرکت TrustGo نوآوری این بدافزار اینگونه است که قبل از آن که فرآیند خرید از فروشگاه دانلود شود، با استفاده از راه نفوذ مخفی خود را برروی دستگاه نصب می‌کند. این کار باعث می‌شود تا تشخیص آن سخت‌تر باشد.


پس از آن که این بدافزار به عنوان wallpaper گوشی هوشمند انتخاب شد، فعال می‌شود و سپس در خواست می‌کند تا فایل‌های اضافی در فرمی که ادعا می‌کند از طرف خدمات سیستم اندروید است، دانلود شوند.


بعد از آن که کاربر نتوانست با استفاده از تابع "حذف برنامه" برنامه‌ای را غیرفعال کند، این بدافزار بالاترین حق دسترسی مدیر شبکه را درخواست می‌کند. در واقع مجرمان کنترل دستگاه را بدست می‌آورند و می‌توانند پیام‌ها را رهگیری کنند. هدف این بدافزار کسب درآمد از طریق کلاهبرداری از کاربران و سوءاستفاده از رخنه‌ای نامشخص است که در سیستم پرداخت از طریق پیام کوتاه تلفن همراه در چین وجود دارد.


TrustGo گفت که معتقد است این بدافزار بیش از 500 هزار گوشی هوشمند را آلوده کرده است.


بعید است که بدافزار SMSZombie مشترکان کشورهایی از قبیل ایالات متحده و انگلیس را آلوده کرده باشد اما طراحی آن نشان می دهد که هکرها راه هایی را طراحی کرده‌اند که به کمک آنها می توان از لایههای جدید اضافه شده به امنیت برای حفاظت از سیستمهای اندروید عبور کرد.


این بدافزار را می توان به صورت دستی با استفاده از دستورالعمل‌های نوشته شده در TrustGo از روی دستگاه حذف کرد.

روز سرنوشت اپل و سامسونگ از راه رسید

موبنا- در حالی که مدت‌هاست اپل و سامسونگ به دلیل دادخواهی برای محصولات خود درگیر دادگاه و مشکلات حقوقی شده اند، بالاخره قرار است دادگاه نهایی تشکیل شود.

دادگاهی که به منظور رسیدگی به مشکلات اپل و سامسونگ تشکیل می شود مدت هاست دادخواست های آنها را مورد پیگیری و بررسی قرار داده و قرار است در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و حکم خود را صادر کند.

شرکت اپل که معتقد است سامسونگ در تولید محصولات خود از آی فون و آی‌پد کپی‌برداری کرده از دادگاه خواسته تا سامسونگ را دو میلیارد و 500 میلیون دلار جریمه کند و از سوی دیگر عرضه گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ در بازار آمریکا متوقف شود.

از سوی دیگر شرکت سامسونگ اتهامات شرکت اپل را قبول ندارد بلکه اپل را به دلیل استفاده از فناوری های این شرکت برای تولید آی فون و آی‌پد متهم کرده و درخواست غرامت 399 میلیون دلاری کرده است.

بر این اساس اگر دادگاه به نفع اپل رای دهد غرامت درخواستی از سوی اپل بیشترین غرامت پرداختی تاریخ آمریکا در زمینه نقض کپی رایت خواهد بود.

رکورد پرتاب موبایل شکسته شد

موبنا- در رقابت‌ سالانه پرتاب موبایل در فنلاند یک نوجوان 18 ساله رکورد جهانی پرتاب موبایل را شکست.

یک نوجوان فنلاندی موفق شد رکورد جهانی پرتاب موبایل را به نام خود ثبت کند.

این نوجوان فنلاندی که اره کارجالاینن نام دارد توانست موبایل خود را تا 101 متر و 46 سانتی‌متر پرتاب کند و رکورد جهانی را به خود اختصاص دهد.

در این رقابت یک شرکت کننده آفریقایی موفق شد موبایل خود را به میزان 94 متر و 67 سانتی‌متری پرتاب کند و جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.