فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

اولین ساعت مکانیکی که وضعیت هوا را پیش بینی می کند


کمتر پیش می آید که وقتی آب‌ و هوا را با تلفن هوشمندمان چک می‌کنیم به پیچیدگی فنی نحوه پیش بینی آن فکر کنیم! اما چنانچه یک ساعت مکانیکی بسیار دقیق و ظریف مثل جنی ١ ساخت breva بخواهد وضعیت هوا را به شما بگوید، آن وقت فهمیدن چگونگی پیش بینی آب و هوا فقط با یک سری مکانیزم پیچیده آنالوگ میسر می شود و فوق العاده هم جالب است. 

ایده اصلی پشت ساعت جنی ١ این است که صاحبش بتواند فقط با دو داده ساده -یعنی ارتفاع و تغییرات در فشار- وضعیت هوا را بسنجد. با پیچی که در موقعیت ساعت ٢ قرار دارد ارتفاع فعلی خودتان را تنظیم می کنید و بعد از آن با فشردن دکمه ای که در موقعیت ساعت ٤ قرار دارد، فشار داخل و خارج به تدریج همسان سازی می شوند. در طول چند ساعت بعد تغییرات در مقدار فشار اندازه گیری می شود. افزایش فشار نشانه آمدن هوای خوب است، در حالی که کاهش آن خبر از هوای بد می دهد. 

watch-2-narenji.jpg

واحد بارومتر (فشارسنج) به خودی خود شگفت انگیز است. کپسول های ناهوازی کاملا خالی از هوا که از نوعی فلز مخصوص حافظه دار ساخته شده اند، با تغییرات در فشار دچار انقباض و انبساط می شوند. این تغیرات بوسیله یک سری اهرم خوانده شده و برای نمایش فشار به صفحه گردان روی ساعت منتقل می شوند. یک شاهکار مهندسی در مقیاس کوچک! 

watch-3-narenji.jpg


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد