فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فعال شدن روزانه ۸۵۰ گوشی اندروئیدی در جهان

همکاران سیستم- روزانه 850 هزار گوشی هوشمند اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود. این خبر را اندی رابین، معاون ارشد واحد محتواهای دیجیتال و فناوری‌های همراه گوگل در یکی از وبلاگ‌های رسمی این شرکت اعلام کرده است. 

وی همچنین نوشته است هم اکنون بیش از 300 میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فعال است و بیش از 450 هزار نرم افزار کاربردی سازگار با این سیستم عامل در فروشگاه‌های مجازی مشهور به اندروید مارکت در دسترس کاربران قرار دارد.

به گزارش وب سایت ITworld اندی رابین، که به اعلام آمار و ارقام گزارش‌های مربوط به رشد سیستم عامل اندروید معروف است، ماه گذشته گفته بود روزانه 500 هزار دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فعال می شود. وی شش ماه قبل از آن این رقم را روزانه 300 هزار دستگاه اعلام کرده بود. این گزارشها از استقبال گسترده و روزافزون مصرف کنندگان از ابزارها و دستگاه های تحت سیستم عامل اندروید حکایت دارد.

گوگل در سه ماهه چهارم سال 2010 اعلام کرده بود روزانه 65 هزار گوشی اندرویدی در سراسر جهان فعال می شود، اما حالا این رقم به بیش از 850 هزار دستگاه در روز رسیده است.

شرکت پژوهشی گارتنر نیز در اواخر سال گذشته اعلام کرده بود که اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل در سراسر جهان است و نیمی از گوشی‌هایی که در سه ماهه سوم سال 2011 به فروش رفته است، با سیستم عامل اندروید کار می کند.

گفتنی است شرکت گوگل در سال 2007 سیستم عامل اندروید را به صورت منبع باز وارد بازار کرد. از آن زمان به بعد بسیاری از برندهای مشهور همچون موتورولا، اچ تی سی، ال جی، سونی اریکسون و غیره از این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می کنند. گوگل در اواخر سال گذشته میلادی نیز نسخه به روز شده ای از اندروید را وارد بازار کرد که به IceCream Sandwich یا بستنی حصیری معروف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد