فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

هشدار پلیس در خصوص خرید اینترنتی بلیط های جشنواره فیلم فجر

1390/11/01 - 14:38


تهران - پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) در خصوص خرید اینترنتی بلیط های جشنواره فیلم فجربه علاقمندان هنر هفتم هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، با توجه به شروع فروش بلیط‌ های جشنواره فیلم فجر و زمان محدود و همچنین استقبال دانشجویان و جوانان از خرید اینترنتی این بلیط ‌ها از طریق فضای مجازی، پلیس فتا به این عزیزان یادآور شد که در هنگام ورود به صفحات تکمیل مشخصات و پرداخت بانکی به موارد امنیتی توجه کافی داشته باشند.

بر اساس این گزارش ، با توجه به اینکه کاربران در هنگام ثبت نام باید اطلاعات شخصی خود و همچنین در هنگام پرداخت الکترونیکی مشخصات حساب اعم از شماره حساب و رمز حساب را باید وارد کنند، این امر سبب می شود عده ای سودجو با طراحی صفحاتی مشابه سایت اصلی که در اصطلاح به آن 'فیشینگ' و در روش جدیدتر آن 'دسکتاپ فیشینگ' گفته می شود، اقدام به سرقت اطلاعات کنند.

در این روش سرقت اینترنتی، اطلاعات کاربر بجای ثبت در سرور اصلی به رایانه‌ی شخص سوءاستفاده گر منتقل می شود.

** توجه جدی به نشان قفل امنیتی و 'https'

پلیس فتا ناجا به کاربران تاکید کرد که در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی حتما به دو پارامتر 'https' و نشان قفل امنیتی توجه داشته باشند. وجود این دو نشان دهنده صحت و درستی صفحه پرداخت است.

همچنین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در خصوص استفاده از تلفن منشی دار نیز به شهروندان هشدار داد.

این نیرو تاکید کرد نسل جدید تلفن های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج تر آن دارای پیغام گیر است. در این سیستم ها برنامه ای تنظیم شده است شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و پس از وارد کردن کد لازم، قادر به شنیدن پیام های خود باشید.

** ضرورت مراقبت و هوشیاری در استفاده از دستگاه های تلفن منشی دار

پلیس فتا ناجا تاکید کرد متاسفانه بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام های شخصی، محرمانه و خصوصی خود را برروی آن ذخیره می کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت مراقبت نکردن صحیح از برخی تنظیمات، شرایط برای سودجویان میسر خواهد شد.

تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شوند و از آن بهره برداری کنند، یک آسیب جدی در این زمینه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد