فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

دانش آموزان فقط نباید به پزشکی و داروسازی فکر کنند/ علوم زیستی ا

1390/11/01 - 14:38


تهران- رییس ستاد ویژه توسعه زیست فناوری گفت: دانش آموزان رشته علوم تجربی نباید فقط به آینده خود در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فکر کنند چرا که علوم زیستی یکی از پردرآمدترین رشته ها در جهان محسوب می شود.


دکتر 'عباس صاحبقدم لطفی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با یادآوری برگزاری نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری در بهمن ماه سال جاری افزود: بیش از 52 درصد بودجه های تحقیقاتی دنیا در علوم زیستی صرف می شود و این علمی است که دانش آموزان ما باید بیشتر با آن آشنا شوند و اهمیت آن را در دنیای امروز درک کنند.

رییس پژوهشگاه زیست فناوری و مهندسی ژنتیک اظهار داشت: قصد داریم با برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره دانش آموزی زیست فناوری، این فرهنگ را در بین دانش آموزان ترویج کنیم که زیست فناوری به معنای واقعی خودش یعنی استفاده از فناوری های حیات موجب کسب ثروت و رفاه عمومی می شود.

لطفی تاکید کرد: علوم زیستی، یکی از رشته های سطح بالا و درآمدزا است که تاثیر به سزایی در اقتصاد و اعتبار کشور دارد و فرهنگ سازی استفاده از فناوری حیات، تولید ثروت و افزایش رفاه عمومی را به دنبال دارد.

نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری از 28 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

زیست‌فناوری و ارتقای سلامت مردم، زیست‌فناوری و تامین امنیت غذایی، زیست‌فناوری و حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی، زیست‌فناوری و جایگزینی سوخت‌های زیستی به جای سوخت‌های فسیلی، کاربردهای مختلف حوزه نانو در زیست‌فناوری، زیست‌فناوری و تولید ثروت، چشم‌انداز زیست‌فناوری و زیست‌فناوری و کاربردهای امنیتی – پلیسی از محورهای برگزاری این جشنواره است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد