فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

محقق ایرانی بسته روشنایی گرمایشی خورشیدی با توان بیشتر ساخت


1390/10/21 - 09:37

'امیرعباس کریمی' محقق این طرح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سلول های خورشیدی برای ایجاد سیستم گرمایشی و یا روشنایی در گذشته تنها برای یک واحد منفرد مورد استفاده قرار می گرفتند ، این در حالی است که بسته روشنایی جدید برای تامین انرژی گرمایشی و روشنایی همزمان چندین واحد مسکونی طراحی شده است.

وی درمورد نحوه عملکرد این سیستم برای تامین روشنایی در شب گفت: این بسته دارای سلول های خورشیدی است که در آن انرژی مورد نیاز با تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی در باتری های نانویی ذخیره می شود و هنگام تاریکی هوا وارد شبکه برق خانگی می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: این فوتوسل ها کارآیی بالاتر ، ابعاد کوچکتر و در عین حال قیمت نسبتا کمتری نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارند چراکه هر سلول از این سیستم ، انرژی 6 واتی تولید می کند و این درحالی است که نمونه های مشابه خارجی انرژی 2 و نیم واتی را تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در این بسته روشنایی سلول های تامین کننده انرژی گرمایشی و روشنایی به صورت سری به یکدیگر متصل می شوند و هر کدام در مدت زمان 2 ساعت شارژ می شوند.

به گفته این محقق قرار است بسته روشنایی گرمایشی خورشیدی با سیستم های گرمایشی موجود در منازل تلفیق شود تا از این طریق بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد