فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

پشت صحنه تایم لاین فیس بوک

تایم لاین فیس بوک از جمله امکانات نسبتا جدید این شبکه اجتماعی است که با فعال شدن آن نوع چینش اطلاعات در این شبکه دچار تغییر و تحولاتی شده است. 

هر چند به ظاهر این امکان عمدتا یک تغییر ظاهری به نظر می‌رسد اما اطلاعاتی که جدیدا منتشر شده نشان می‌دهد در پشت این تغییر ظاهری یک دگرگونی فنی بزرگ در نحوه ذخیره سازی اطلاعات کاربران نیز صورت گرفته است. 

رایان مک مهندس ساختاری این تغییر در فیس بوک بودکه اخیرا در وبلاگ خود جزییاتی از نحوه فنی این تغییر ارایه داده است. 

مک اشاره کرده حجم اطلاعات موجود در فیس بوک و پتابایت‌ اطلاعات کاربران در سیستم MySQL ذخیره می شد و اگر قرار بود کل این اطلاعات در تایم لاین لود شود پاسخ مناسبی به کاربران داده نمی‌شود. فیس بوک برای حل این مشکل معماری جدیدی از دیتا را به اجرا درآورد و اطلاعات ۸۰۰ میلیون کاربر را به دو قسمت تبدیل کرد. مهندسان این شرکت اطلاعات قدیمی‌تر را در دیسک‌های ذخیره‌سازی کم سرعت‌تر قرار دادند و اطلاعاتی که جدید‌تر بود و مراجعه به آن بیشتر بود را در دیسک‌های ذخیره سازی فلش ( که سرعت خوانش بیشتری دارند) . 

جداسازی اطلاعات موجود در سرورهای فیس بوک به دو نوع اطلاعات قدیمی و جدید بزرگترین چالش مهندسان فیس بوک بود و برای این منظور تهمیدات ویژه‌ای اندیشیده شد .

نکته قابل توجه دیگر در این سیستم چینش تمام اطلاعات یک کاربر در یک صفحه است که یک کاربزرگ به حساب می‌آید. مایکدر وبلاگ خود نوشته است که برنامه نویسان فیس بوک اما این کار را به راحتی و ب استفاده از تایم فریم در طی شش ماه انجام دادند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد