فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

نوکیا در فکر ساخت تبلت ویندوزی

موبنا- نوکیا برنامه‌ریزی کرده که تابستان سال آینده تبلتی مبتنی بر ویندوز 8 راهی بازار کند.
نوکیا که به تازگی به ساخت گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت پرداخته ظاهرا قصد دارد تبلتی هم با پشتیبانی از این پلاتفورم به بازار عرضه کند.
به گزارش یک مقام آگاه، نوکیا اعلام کرده که اوایل تابستان سال 2012 قصد داریم نخستین تبلت مبتنی بر ویندوز 8 را راهی بازار کنیم. به این ترتیب، نخستین بار است که نوکیا به ساخت تبلت می‌پردازد 
اگرچه نوکیا طی چند سال گذشته خیلی موفق عمل نکرده اما با عرضه گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمت هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در دنیا به شمار می‌رود.
با این حال آی‌فون و گوشی‌های پیشرفته آندرویید توانستند سهم و موقعیت نوکیا را در بازار به خطر بیندازند.
بر اساس این گزارش، گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا با نام Lumia که به تازگی در اروپا عرضه شده و در ماه آینده به بازار آمریکا معرفی خواهد شد، نخستین گوشی‌هایی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز به شمار می‌روند و این شرکت فنلاندی قصد دارد سهم بازارش را دوباره احیا کند.
از آنجا که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا از مشتریان پروپاقرص ویندوز هستند انتظار می‌رود که تبلت نوکیا سهم زیادی را در بازار تبلت‌های رایانه‌ای به خود اختصاص دهد و انتظار می‌رود نوکیا با عرضه تبلت ویندوزی به رقیب بزرگی برای آی‌پد و تبلت‌های مبتنی بر آندرویید تبدیل شود.
البته ساخت تبلت ویندوزی توسط نوکیا هنوز هم در حد شایعه است و هنوز مشخص نیست که نوکیا بخواهد چنین دستگاهی را راهی بازار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد