فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

گفت و گوی فاوا با مدیر سایت ببینیم

لطفا بیوگرافی مختصری از خودتون بیان کنید.من امین گرجی متولد سال 1362، لیسانس مهندسی نرم افزار و فوق لیسانس تجارت الکترونیک می باشم. از زمانی دانشجویی خیلی جدی شروع به کار کردم. معمولا دوست نداشتم  برای کسی کار کنم و توی چند تا تست اولیه ای که در چند جا زدم دیدم من آدم این کار نیستم. این بود که با چند تا از دوستان دانشگاهی شروع به تشکیل تیم اولیه و ایجاد وب سرویس های مختلف کردیم.
 
چند سرویس به زبان انگلیسی اجرا کردیم ولی هیچ کدام موفق نشدند. مارکت خارج از ایران و اون هم آمریکا تارگت اشتباهی برای ما بود. ولی تجربه رقابت با تیم های استارتاپ آمریکایی توانایی ما را در ایده پردازی و تولید وب بالا برد.

از اون به بعد با 2 سرویس ایرانی شروع کردیم و بعد از یکسال دوباره در حال اضافه کردن زبان های مختلف و فروش آن بصورت سراسری میباشیم.

 

 

روزانه چند ساعت در اینترنت وقت می‌گذارید؟زمانی بدون اینترنت مفروض نیست. جز زمان خواب.

 

سه نفر از آدم‌های بزرگ دنیای آی‌تی و همچنین سه شرکت که به آن‌ها علاقه دارید نام ببرید؟
گوگل، تویتر و tumblr

لری پیج + مارک زاکربرگ + استیو جابز


 
در مورد هدف اصلی ببینیم بگویید؟ چه شد که این کار را شروع کردید؟ دید نهایی شما چه بود؟

ببینیم یک بلاگ گروهی است. شما بر خلاف بلاگ های مختلف که به ازای هر کاربر یک زیر دامنه اختصاص می یابد و هر کاربر می تواند گروه های خود را داشته باشد، در ببینیم هر زیر دامنه به گروه خاصی از کاربران داده می شود و مطالب در گروه های تعریف شده منتشر خواهد شد. فعلا آی تی فعال است.



حالا چرا ببینیم ؟
از ابتدا فقط برای خنده بود. ولی بعدا فهمیدیم که تئوری خوبی از توش میشه درآورد. با توجه به تغییرات آتی و گسترده شدن بلاگ های گروهی منتظر آی تی دات ببینیم، ورزش دات ببینیم، هنر دات ببینیم و... باشید.

 

نحوه مدیریت تیم به چه شکل هست؟ ‫چند نویسنده دارد؟‫ چطور با هم در ارتباط هستید؟

تمام ارتباط ها اینترنتی و با کمک ابزار های پردازش ابری مانند گوگل است. سرویس ببینیم خودش به ما این امکان را می دهد تا با کمترین درگیری و با نظر خوانندگان مطالب را مدیریت کنیم.


 

بازدید ببینیم روزانه چقدر هست ؟

ما در حال حاضر هنوز هیچ راه کار تبلیغاتی و هیچ هزینه تبلیغاتی را اجرا نکرده ایم و تازه بعد از یکسال ببینیم به ورژن اول خود نزدیک می شود. بنابراین ما انتظار زیادی روی بازدید روزانه نداریم. اگر کاربر ببینیم باشید هر روز یک امکان و تغییرات جدیدی را می بینید که این تغییرات و بروز رسانی های مداوم هنوز نمی تواند نیاز مخاطب هدف ما را تامین کند.

 

ببینیم روی تخصص ها و توانای های شما موثر بوده؟بله مطمئنا

 

تا حالا شده از مطالبت توی سایتهای دیگه استفاده بشه بدون اجازه ؟ چه حسی داری؟اینکه زیاد اتفاق افتاده است. برخی از سایت ها برامون اهمیت ندارند ولی مطمئنا به موقعش با برخی دیگر برخورد خواهیم کرد. البته برخورد از نوع وبی.

 

درآمد ببینیم تا به امروز چقدر به چیزی که فکر می‌کردید نزدیک شده؟ ‫آیا محدودیتی را از نظر حجم آگهی‌های نمایش داده شده درببینیم در نظر گرفته‌اید؟ما تا به امروز حتی هزار تومان هم از ببینیم درآمد نداشتیم ولی مدل های تجاری قوی و فراتر از بنرهای تبلیغاتی آماده داریم. کلا تمام تلاش ما این است که فضای تبلیغاتی ببینیم و ایده های تجاری متفاوتی از تبلیغات را ارائه دهیم که این نیازمند زمان بیشتری است. در حال حاضر با فعالان وب 2 کشور در خاورمیانه در حال مذاکره برای ارائه ببینیم به زبان های آنها هستیم.

 

نظرتون راجع به جشنواره وب ایران و اینکه تا به امروز چقدر تاثیر گذار بوده‫ است بیان کنید.
حرکت خوب و بزرگی است ولی مطمئنا هنوز تاثیرگذاری خاصی نداشته است.

 

شما باسایت فاوانیوز آشنا هستید ؟ نظرتون در مورد این سایت چیست ؟

بله بعلت آشنایی با اقای بوترابی از ایشون نام وب سایت را شنیدم. به نظر من مارکت تولید محتوا به شکل جاری در ایران شکست خورده است و باید راهکارهای جدید تست شوند.

 


اولین کلمه‌ یا عبارتی که با شنیدن این کلمات به ذهن‌تان می‌رسد بیان کنید؟ببینیم

سال آینده بیشتر خواهید شنید

فاوانیوز
رعایت کپی رایت

 فیسبوک؟

یک اعجاز در تمام زمینها برای کسانی که می فهمند و دانش دارند

یاهو؟

رادیوهاش رو دوست دارم

گوگل؟

ما می توانیم

مرورگر؟

از آی ای 6 بدم میاد

وب فارسی؟

هیچی
 

 


خوب حالا حرف آخرتون؟نه حرفی ندارم و ممنون و متشکر که قابل دانستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد