ایسنا- پژوهشگران دانشگاه نتردام آمریکا نرمافزار رایانهیی طراحی کردهاند که قادر به دریافت احساس دانشآموزان هستند و به برخی از آنها مانند خستگی و ناامیدی پاسخ میدهند.
منطقه مرکزی، این نرم افزار موسوم به «AutoTutor» امکانات یادگیری را برای دانشآموزان با فراهم کردن اطلاعات درباره حالات شناختی، سطوح انگیزش و شناسایی پویایی اجتماعی دانشآموزان ایجاد میکند.
این رایانه که بر روی هزار دانش آموز آزمایش شده است، میزان یادگیری را با یک نمره حروفی نشان میدهد. «سیدنی دیملو» پژوهشگر روان شناس در این زمینه گفت: مانند بسیاری از معلمان عادی، این نرم افزار تلاش میکند تا دانش آموز را بین نهایت خستگی و سردرگمی با مطالعه میزانی از سرعت حرکت، هدایت و پیچیدگی وظیفه یادگیری متوازن کند. این دستگاه میتواند سطح معلومات دانشآموزان را با پرسیدن سوالاتی اندازهگیری کند و با تجزیه و تحلیل پاسخهای دانشآموز، پاسخهای نادرست را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کند.