فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

اتومبیل های بدون راننده چطور به زندگی ما راه پیدا می کنند؟


خودروهای بدون راننده یک تحول اساسی در زندگی انسان به شمار می آیند و پتانسیل این را دارند که میزان سوانح رانندگی را به شدت کاهش داده و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها به وجود بیاورند. شرکت های مختلفی هم مشغول کار روی این موضوع هستند اما در حال حاضر تولید انبوه چنین خودروهایی مقرون به صرفه نیست. 

خودروهای بدون راننده آزمایشی فعلی از تعداد زیادی سنسور و دوربین استفاده می کنند که جمع ارزش آنها حدود ۷۰۰۰۰ دلار است و بنابراین نمی توان به منطقی بودن تولید انبوه آنها فکر کرد. 

گوگل معتقد است طی ۵ سال آینده، این هزینه ها آنقدر پایین می آید که این خودروها به تولید انبوه خواهند رسید اما نظرات کارشناسی دیگر معتقد اند که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر استفاده گسترده از آنها باشیم. 

اما در کنار همه این پیشبینی ها می دانیم که فناوری دارای سرعت رشد خارق العاده ای است و همیشه این امید وجود دارد که زودتر از پیش بینی ها به آرزوهایمان برسیم. در واقع برای این موضوع شواهد جدیدی هم پیدا شده و فناروی های جدیدی که توسط چند شرکت ارایه شده اند نوید زمان کوتاه تر را می دهد. 

این شرکت ها با کمک شرکت آئودی روی خودروهای بدون راننده کار می کنند و می گویند که توانسته اند هزینه ها را به چند صد دلار برسانند. آنها می گویند فناوری آنها نسبت به خودروهای گوگل بسیار ارزان تر تمام می شود و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد. 

این فناوری ارزان قیمت به خودرو اجازه می دهد که در یک خط به رانندگی بپردازد و پشت چراغ قرمزها متوقف شود. با این حساب توانایی های آن نسبت به خودروهای گوگلی کمتر خواهد بود. چرا که آنها می توانند در چند خط رانندگی کنند، سبقت بگیرند و تقریبا معادل یک راننده کامل عمل می کنند. 

اما در عین حال مزیت بزرگ آن ارزان تمام شدن سیستم جدید است. سیستمی که پیش بینی می شود طی ۳ سال آینده روی خودروهایی از چند شرکت مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. 

در واقع خودورهای بدون راننده کم کم وارد زندگی ما خواهند شد و قرار نیست یک شبه از پشت فرمان کنار برویم. ابتدا فناوری های جدید به ما اجازه خواهند داد که برخی وظایف رانندگی را به خودرو بسپاریم و کم کم می توان به برداشتن دست از روی فرمان فکر کرد. 

یکی از کاربردهای مهم این فناوری در زمان ترافیک است. سازندگان می گویند که هنگام ترافیک می توانید کار را به عهده این سیستم بگذارید و اجازه دهید تا سیستم هوشمند، اتومبیل شما را در ترافیک کنترل کند. چند سال بعد می توانید کنترل خودرو را در بزرگراه ها هم بر عهده این سیستم قرار دهید و کمی بعد تر از پشت صندلی راننده جدا خواهید شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد