فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

اپل و راه اندازی "مرکز طراحی گرافیک" با استخدام 20 مهندس AMD


منابع ناشناس به MacRumors خبر داده اند که اپل از ابتدای سال میلادی بیش از 20 مهندس AMD را به استخدام خود درآورده تا در مرکز طراحی GPU اورلاندو، فلوریدا، مشغول به کار شوند. اکثریت استخدام ها شامل معمار گرافیک و مهندس سخت افزار بوده. 


آن طور که پیدا است اپل نه از بین مهندسین اسبق و جدا شده AMD بلکه به طور دقیق و بر اساس نیازهای خود، از بین مهندسین شاغل در AMD این انتخاب ها را انجام داده! کوپرتینو با پی بردن به اینکه تعداد زیادی از پتنت های گرافیک سه بعدی AMD از دفتر این شرکت در اورلاندو بیرون آمده، اعضای این گروه را هدف گرفته و جذب کرده. پیشنهادهای شغلی که AMD اخیرا منتشر کرده نیز نشان از تلاش این شرکت برای پر کردن جای خالی مهندسینی که به اپل رفته اند دارد. 

اعضای گروه به طور موقت در دفتری که فاصله زیادی هم با مقر اصلی AMD در اورلاندو ندارد، جای گرفته اند ولی همزمان کار احداث دفتر دائمی نیز در جریان است. گویا اپل قصد دارد 20 مهندس دیگر را نیز استخدام کرده و گروه حاضر در "مرکز طراحی گرافیک" خود را به 40 مهندس برساند. 

گروه جدید به تیم گرافیکی قبلی در آوستین، تگزاس، که بعد از تملک شرکت Intrinsity به اپل پیوستند، گزارش خواهد داد. فناری Intrinsity در چیپ A4 به کار رفته بود و از آن زمان این گروه متخصص در ساخت چیپ های اپل مشارکت داشته اند. 

با جذب این متخصصین گرافیک سه بعدی، به نظر می رسد اپل می خواهد به توسعه مجدد توانایی های گرافیک سه بعدی در آیدیوایس های خود بپردازد. کوپرتینو در سال های اخیر چندین خرید برای بهبود توانایی طراحی چیپ خود داشته و این تیم جدید نیز به آن کوشش ها اضافه خواهند شد تا در سال های آینده، نتایج کارشان را ببینیم. 

در حال حاضر اپل پردازنده چیپ های مجتمع خود را تحت لیسانس ARM می سازد و در گرافیک های خود نیز از Imagination Technologies کمک می گیرد. 


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد