فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

دنیای واقعی از میان گوگل گلس چگونه دیده می شود؟


پوشیدن گوگل گلس تجربه ای است که توضیح آن واقعا سخت است. وقتی به افراد می گویی این گجت یک صفحه مجازی ایجاد می کند که به نظر می رسد جلوی چشم تان شناور است، ‌آنها تمایل دارند این گونه بپندارند این صفحه بسیار مزاحم بوده یا باعث حواس پرتی است. اما ماجرا این است که واقعا صفحه مساله مهمی نیست و تنها هنگامی آنجا است که روشن می شود. 


شاید عکس ها بسیار بهتر بتوانند این ایده را شرح داده و منظور را برسانند. اما چگونه می توان از این صفحه مجازی عکس گرفت؟ شاید ساده تر از آنکه فکرش را بکنید. mashable یک اسمارت فون با کیفیت دوربین خوب را به اندازه کافی نزدیک به شیشه گوگل گلس نگه داشته و موفق شده تصاویر نمایشگر شناور آن را تقریبا همان طور که به چشم می رسند ثبت کند. 

این صفحه نیمه شفاف است، لذا شما هنوز می توانید به راحتی همه چیز را از میان آن ببینید و تنها یک تصویر بخشی از نمای جلوی تان را می پوشاند. و این تنها یک بخش کوچک از تمام میدان دید شما را می گیرد. لذا شما همیشه و به راحتی می توانید به اطراف تان نگاه کنید، حتی هنگامی که اطلاعات روی صفحه توجه شما را به خود جلب می کنند، تجربه ای فراگیر خواهید داشت. و البته چشم دیگر شما هیچ پوششی ندارد. 

و یک نکته دیگر: شیشه عینک تنها جلوی چشم راست شما را می گیرد. به این معنی که تصویر تنها جلوی چشم راست تشکیل می شوند. لذا تصاویر از آنچه که در این عکس ها می بینید، باز هم شبح سان تر هستند. زیرا مغز شما عادت دارد تصاویر را از دو چشم گرفته و آنها را روی هم تطبیق داده و پردازش کند. اما در اینجا تصویر چشم چپ برای پردازش، ناقص خواهد بود. لذا استفاده متوالی از گوگل گلس در دراز مدت احتمالا مشکل بوده و باعث آزار چشمان تان می شود. پس به استراحت های کوتاهی نیاز خواهید داشت. 

به نظر می رسد این نمایشگر بیشتر برای پیام های یک جمله ای کوتاه و اخطارهای مهم سودمند باشد و چندان برای پیام های بلند و استفاده از هر اپلیکیشنی مناسب نیست. برای مثال سر تیتر مهم اخبار یا گزارش های آب و هوا می توانند جزو این پیام ها باشند. 

مسیریابی فعال هم شاید یکی از جادویی ترین تجربه های گوگل گلس باشد: به همراه چرخش سر شما، تمام نقشه می چرخد، و تاثیری جذاب و گیرا در حالت سه بعدی دارد. واقعا باعث می شود احساس کنید که توسط یک دنیای کاملا مجازی تحت کنترل هستید. 

خب پس از این توضیحات، در ادامه مطلب با فناوری IT همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به عکس های جذاب مشبل در خصوص شیوه کارکرد گوگل گلس در دنیای واقعی.

گوگل گلس؛ نمای نقطه نظر (POV)

google-glass-pov-01-001-500px-narenji-ir.jpg

تصویر مجازی که گوگل گلس از درون شیشه عینک خود به شما نشان می دهد، به صورت شناور چند متر جلوتر از شما حس می شود. اگر چه، همان طور که می بینید این تصویر بسیار نازک است. گوگل می گوید مانند این است که از فاصله ۲.۵ متری به نمایشگری ۲۵ اینچی نگاه کنید. 

بیشترین پیامی که شما روی صفحه این گجت خواهید دید، ok glass است. هرگاه برای فعال سازی عینک هوشمند بخش لمسی کناری را تپ می کنید یا اینکه سرتان را رو به بالا حرکت می دهید، با این پنجره روبرو می شوید. دیدن این پیام بدان معنی است که گلس اکنون فعال شده و آماده شنیدن پیام صوتی شما است. خب، بگویید ok glass تا سفر کوتاه مان را شروع کنیم.


نتایج مسابقات ورزشی

google-glass-pov-02-002-500px-narenji-ir.jpg

تنها یک حرکت ساده با آخرین نتایج مسابقات ورزشی فاصله دارید.


نتایج جستجو

google-glass-pov-03-003-500px-narenji-ir.jpg

صفحه آنقدر بزرگ است که هر بار یک جمله یا یک متن ساده فیدبک را به شکل کاملا مناسبی نمایش دهد. برای نتایج و متن های طولانی تر، فونت ریزتر می شود و شما حداکثر دو جمله را در هر صفحه خواهید دید.


تصویر

google-glass-pov-04-004-500px-narenji-ir.jpg

اگر چه عکس ها در گوگل گلس چندان عالی به نظر نمی رسند، اما شما می توانید به راحتی محتوای آنها را تشخیص دهید. و البته هنگامی به دیگر ابزارهای نمایش ارسال می شوند، نتایج بسیار بهتر خواهد شد.


پیام اطلاع رسانی Reddit

google-glass-pov-05-005-500px-narenji-ir.jpg

اغلب پیام های اطلاع رسانی و اخطار شامل سرتیتر و عکس هستند. همان طور که این پیام مربوط به سایت Reddit این گونه است. 
افکت طیف نور چند رنگی معمولا برای چشم شما قابل تشخیص نیست و تنها توسط دوربین ثبت می شود. این عکس در فضای باز ثبت شده است و این اثر به دلیل تابش نور خورشید و بازتاب آن از صفحه عینک به وجود آمده.


پیام اطلاع رسانی نیویورک تایمز

google-glass-pov-06-006-500px-narenji-ir.jpg

پیام آگاه سازی اپلیکیشن سایت نیویورک تایمز به شما اعلام می کند چه تعداد مقاله و مطلب جدید در انتظار مطالعه هستند. همانند Reddit، می توانید با تپ کردن روی صفحه لمسی سمت گیجگاهی عینک، سرتیتر این مقالات را ببینید.


اپلیکیشن تویتر

google-glass-pov-10-009-500px-narenji-ir.jpg

این همان چیزی است شما هنگامی که قصد استفاده از تویتر را دارید، آن را خواهید دید. اپلیکیشن GlassTweet جزو برنامه های جانبی است که توسط توسعه دهندگان برای گوگل گلس تولید شده و تقریبا اجازه اشتراک هر چیزی را از طریق تویتر می دهد.


مسیر یابی

google-glass-pov-11-010-500px-narenji-ir.jpg

هنگامی شما درخواست تعیین مسیر می کنید، گوگل گلس ابتدا نشانی فعلی شما را چک کرده و درخواست تایید آن را می کند.


جهت یابی فعال

google-glass-pov-07-007-500px-narenji-ir.jpg

این، رابط کاربری مسیریابی با استفاده از مپز گوگل است. مکان نما همراه با چرخش سر شما به جهات مختلف، حرکت می کند.


جهت یابی دو بعدی

google-glass-pov-08-008-500px-narenji-ir.jpg

برنامه جهت یابی در حالت دو بعدی، نقشه را از نمای بالا و همانند دید یک پرنده به شما نشان می دهد.


پیام خطای تشخیص صدا

google-glass-pov-14-011-500px-narenji-ir.jpg

پیغام های خطا کاملا مشخص و واضح هستند.


صفحه تنظیمات

google-glass-pov-15-012-500px-narenji-ir.jpg

صفحه تنظیمات اصلی به شما اجازه می دهد که از اتصال یا عدم اتصال وای فای مطلع شده و میزان باتری باقی مانده را هم ببینید.


صفحه تنظیمات از نگاهی دیگر

google-glass-pov-16-013-500px-narenji-ir.jpg



خب، حالا نظر شما درباره گوگل گلس چیست؟ آیا برای داشتن چنین گجت جذاب و گرانقیمتی ترغیب گشتید؟ یا اینکه اکنون دیگر مطمئن هستید با ابزاری غیر کاربردی و تفننی سر و کار دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد