فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

دستیابی تبلت های ویندوزی به سهم ۷.۵ درصدی بازار


اگر چه ویندوز 8 دیر تر از همه به میهمانی تبلت ها وارد شده و در شروع کار، با توجه به عدم استقبال از تبلت های سرفیس طی سه ماهه پایانی ۲۰۱۲، کسی امید چندانی به این سیستم عامل نوپا در بازار نداشت. اما با فروش سه میلیون تبلت قدرت گرفته از سیستم عامل مایکروسافت طی فصل گذشته، اکنون ویندوز توانسته سهم 7.5 درصدی از این بازار را قبضه کند. 

موسسه آماری Strategy Analytics که این گزارش را منتشر کرده، می گوید حتی مایکروسافت هم انتظار چنین رشدی را طی مدت کوتاه نداشته و پیش بینی اش برای فروش سرفیس و دیگر تبلت های ویندوزی کمتر از این بوده است. 

این گزارش همچنین حاکی از این است که اندروید و iOS همچنان بیش از ۹۱ درصد بازار تبلت دنیا را در چنگال خود دارند. البته اگر چه iOS همچنان رهبری را در دست دارد، اما اوضاع برای اندروید امید بخش تر است. سهم بازار سیستم عامل موبایل گوگل طی فصل اول ۲۰۱۳ با ۹ درصد رشد سالیانه نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۳۴ درصد به ۴۳ درصد رسیده است.


gsmarena_002-002-500px-narenji-ir.jpg

در حالی که هر دو شرکت مایکروسافت و گوگل در فصل قبل با رشد سهم در بازار روبرو بوده اند، اپل کاهش چشم گیری را در این بازار تجربه نموده است. این شرکت علی رغم اینکه در مقایسه با 11.8 میلیون آیپد فروخته شده در فصل اول ۲۰۱۲، طی سه ماهه اول ۲۰۱۳ بیش از 19.5 میلیون آیپد فروخته، باز هم 14.9 درصد سهم بازار را از دست داده است. 

تبلت های اندرویدی فروخته شده در فصل اول ۲۰۱۲ تنها 6.4 میلیون دستگاه بودند که این عدد در فصل اول ۲۰۱۳ به ۱۷ میلیون دستگاه رسیده است. اگر چه این رشدی چشمگیر و عدد قابل توجهی است، اما همچنان سیستم عامل گوگل با اختلاف ناچیزی دنباله رو بازار اپل است و به نظر می رسد به زمان بیشتری برای رهبری دنیای تبلت ها (همانند دنیای اسمارت فون ها) نیاز دارد. 

البته مایکروسافت و ویندوز 8 آر تی هم با توجه به رشد خوب سه ماهه اخیرشان اوضاع امیدوار کننده ای دارند. به خصوص اینکه تحلیلگران پیش بینی می کنند در صورت عرضه تبلت اسرار آمیز نوکیا (که مدت ها است شایعات آن بر سر زبان ها افتاده) ممکن است داستان به شکل جالبی به نفع مایکروسافت رقم بخورد. پیش بینی شما در این خصوص چیست؟


strategy-analytics-2-003-500px-narenji-ir.jpg


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد