فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

تبدیل ظاهر سیستم عامل ها به یکدیگر: اندروید به اندروید 4.2


یکی از نقاط ضعف همیشگی اندروید، ارائه دیرهنگام نسخه های جدیدتر این سیستم عامل از طرف شرکت های سازنده تلفن ها و تبلت های اندرویدی است. آخرین نسخه اندروید 4.2 است در صورتی که خیلی از ما، از اندروید 4.0 یا حتی 2.3 استفاده می کنیم. اگر دستگاهی نکسوسی ندارید یا به روز رسانی اندروید جیلی بیلی برای شما ارائه نشده یا نخواهد شد، با ما در ادامه همراه باشید تا بدون آپدیت و نصب رام های رسمی و غیر رسمی، ظاهر تلفن شما را شبیه به اندروید 4.2 کنیم. 

نصب لانچر با سرعت و امکانات اندروید 4.2

واضح است که بدون روت و نصب رام نمی توان سرعت و روان بودن Project Butter را به تلفن یا تبلت شما آورد؛ امّا فروشگاه گوگل پلی و بهتر از آن، انجمن XDA-Developers پر از لانچرهای روان و سریع هستند. یکی از این لانچرها، Apex Launcher ( لینک دانلود از کافه بازار ) است که مانند لانچر اندروید 4.2، از سرعت بالایی برخوردار است. 

Apex-Launcher.jpg


Nova Launcher هم مانند Apex، لانچری سریع با امکانات خوبی است. امتحان کردن این لانچر هم ضرری ندارد. ( لینک بازار 

Nova-Launcher.jpg


اگر با رام های Cyanogenmod آشنایی داشته باشید، حتماً Trebuchet Launcher را می شناسید. این لانچر ساده، لانچر پیش فرض Cyanogenmod 10.1 (بر پایه اندروید 4.2) است و سرعت بالا و مصرف رم کمی دارد. برای دانلود آن سری به XDA-Developers بزنید. البته برای نصب این لانچر باید تلفن شما حداقل اندروید 4.0.1 روت شده داشته باشد. پس از دانلود، فایل apk آن را به system\app منتقل کنید. 

اگر هم از کاربران تلفن های Xperia باشید، می دانید که ویجت های اصلی سونی، مانند ویجت موزیک پلیر یا Walkman، فقط روی لانچر پیش فرض گوشی کار می کنند. بهترین کار، نصب لانچرهای Xperia Z است که از اندروید 4.1 و Xperia T که از اندروید 4.0 گرفته شده اند. به همراه ویجت هایشان است. برای این کار به این دو لینک XDA-Developers بروید: 

لانچر اکسپریا Z 
لانچر اکسپریا T 

نصب Quick Settings اندروید 4.2

یکی از قابلیت هایی که در اندروید 4.2 معرفی شد، دسترسی سریع و تغییر تنظیمات سیستم از طریق مرکز اعلانات یا Notification Center بود. اگر شما هم چنین قابلیتی را روی تلفن خود می خواهید، برنامه AntTek Quick Settings را امتحان کنید. اگر هم از اندروید 4.2 استفاده می کنید، امتحان این اپلیکیشن خالی از لطف نیست چرا که امکانات بیشتری نسبت که Quick Settings خود اندروید در اختیار شما قرار می دهد. ( دانلود از گوگل پلی 

Quick-Settings.jpg


نصب لاک اسکرین اندروید 4.2

یکی دیگر از امکانات خوب اندروید 4.2، امکان دسترسی به ویجت ها از طریق لاک اسکرین یا صفحه قفل است. برای تجربه چنین قابلیتی روی تلفن خود، می توانید از اپلیکیشن WidgetLocker ( دانلود از گوگل پلی ) استفاده کنید که تم اندروید 4.2 هم دارد. 

Widget-Locker.jpg


برنامه های پیش فرض اندروید جیلی بیلی

آخرین مرحله شامل نصب برنامه های پیشفرض اندروید 4.2 است تا از آنها لذت ببرید. پس می توانید آنها را دانلود و نصب کنید: (لینک ها از گوگل پلی) 

- برنامه دوربین اندروید 4.2 
کیبورد اندروید 4.2 
- ماشین حساب اندروید با ظاهر اندروید خالص 
اپلیکیشن تقویم گوگل (Google Calendar) 
ویجت شناسایی آهنگ گوگل (Google Sound Search) 

تبریک می گوییم! دستگاه اندرویدی شما بدون آپدیت و دردسرهای نصب رام جدید، از نظر ظاهری به اندروید 4.2 ارتقاء پیدا کرد. به نظر شما، انتظار برای ارائه آپدیت جدید از طرف کمپانی سازنده دستگاه اندرویدی آسان تر است یا دنبال کردن مطالب نارنجی و تبدیل ظاهر تلفن خود به اندروید 4.2؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد