فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

رقابتی میانه میدان: دوربین گلکسی S4 در برابر چهار پرچمدار بازار


در ادامه مطلب با فناوری IT همراه باشید تا از نگاه سایت Gizmodo به مقایسه دوربین این سوگلی تازه سامسونگ، با ۴ پرچمدار بازار اسمارت فون ها بپردازیم. 


در این بررسی به تست دوربین این ۵ دلاور دنیای تلفن هوشمند، در ۴ وضعیت معمول عکاسی می پردازیم: دو عکس در روشنایی روز و دو عکس هم در گوشه ای از اتاق. برنده، دوربینی خواهد بود که بی عیب ترین نتایج را با کمترین دردسر و عذاب برای مان فراهم آورد. پیش بینی شما چیست؟

در تمام موقعیت های عکاسی از دوربین ها به عنوان یک ببین و بگیر ساده استفاده شده است. برای دستیابی به نتایج مشخص و یکسان هیچ یک از تنظیمات ویژه یا فیلترهای تعبیه شده توسط شرکت ها استفاده نشده اند.


روشنایی روز، نمای نزدیک یا کلوزآپ

18lncp0lrwpxfjpg-001-500px-narenji-ir.jpg

این عکس گلها، در روشنایی روز و در خیابان گرفته شده است. در اینجا می توانید چگونگی بالانس رنگها و همچنین ثبت جزئیات توسط هر دوربین را مشاهده کنید. 

اکسپریا زد، آیفون ۵ و اس ۴ کارشان را به خوبی انجام داده و نتیجه مناسبی داشته اند. اما آیفون ۵ از نظر ثبت جزئیات اس ۴ را، و از نظر بالانس رنگ اکسپریا زد را شکست داده، پس برنده است. اچ تی سی وان توانسته رنگ ها را به درستی ثبت کند، اما تیره ترین عکس را در مقایسه با بقیه دوربین ها گرفته، که نشان دهنده محدودیت های رزولوشن پایین سنسور ۴ مگاپیکسلی آن است. رنگ های لومیا ۹۲۰ هم آنقدر از مرحله پرت هستند که بازنده این آزمون باشد. 

برنده: آیفون 5


نور کم، داخل اتاق، بدون فلش

original-2-003-500px-narenji-ir.jpg

در این تست، سعی شده بدون انفجار ترسناک فلش LED عکاسی شود. کاری که شما هم بهتر است تا حد امکان از آن دوری بجویید و مدام آن را در صورت اطرافیان تان منفجر نکنید. در حالی که تمامی این دوربین ها (به جز آیفون) از قابلیت دید در شب بهره می بردند، عکس های این آزمون با تظیمات اتوماتیک دوربین ها گرفته شده است. زیرا یک دوربین عادی باید بتواند در صورت لزوم خودش را با هر شرایطی وفق داده و آماده عکاسی شود. غوطه خوردن میان منوها و انتخاب تنظیمات مناسب هر موقعیت و مکان، شاید چیزی نباشد که از عهده هر کاربر عادی موبایل بر بیاید. 

هنگامی که نور کم شد، گلکسی اس ۴ و اکسپریا زد کاملا ناامید کننده بودند. آیفون ۵ هم تصویری با دانه های بسیار درشت و زمخت ثبت کرد. اما حداقل می شد که ساختار کلی عکس را دید. اچ تی سی وان و لومیا ۹۲۰ در این میان خوب عمل کردند. وان بالانس رنگ بهتری داشت. اما ۹۲۰ شفافیت و وضوح تصویری استثنایی را به تصویر کشیده که آن را تبدیل به برنده بلامنازع این تست می کند. 

برنده: لومیا ۹۲۰


نور کم، داخل اتاق، با فلش

original-1-002-500px-narenji-ir.jpg

فلش، هنر بسیار ظریفی است که به راحتی می تواند تبدیل به یک دردسر وحشتناک شود. اما بعضی اوقات هیچ انتخاب دیگری به جز استفاده از آن ندارید. در اینجا نگاهی می اندازیم به عکاسی با این دوربین ها هنگامی که صحنه با فلش روشن می شود. 

اس ۴ و لومیا ۹۲۰ هر کدام مزایای خودشان را داشتند. اس ۴ به خوبی جزئیات جلوی صحنه و سوژه را مشخص کرده و به تصویر می کشد. اما سایه های بلندی را در پشت تصویر مجسمه بر جای می گذارد. در حالی که لومیا ۹۲۰ صحنه را بهتر پر می کند و از تشکیل سایه های تند جلوگیری می کند. اما هنگامی که صحبت از جزئیات و رنگ های خود مجسمه می شود، یک جای کار می لنگد. روزی روزگاری، فلش آیفون واقعا جذاب و از هر نظر کاربردی بود، اما اکنون دیگر در مقایسه با فلش های امروزی، بیشتر رنگش به زردی می زند، تا اینکه رنگی طبیعی باشد. فلش اکسپریا زد هم که مجسمه بیچاره را همانند یک دزد زیر نورافکن پلیس نشان می دهد. 

برنده: اچ تی سی وان


نور روز، منظره

original-004-500px-narenji-ir.jpg

در این تصویر، بیشتر باید به دنبال جزئیات هر تصویر و میزان نور دیدن آن باشیم. لومیا ۹۲۰ با تکیه بر جزئیات و محدوده پویای رنگ ها برنده آزمون است. آسمان به خوبی دیده می شود و البته شما همچنان می توانید جزئیات کامل ساختمان های جلوتر را هم ببینید. اس ۴ و اچ تی سی وان هم نوردهی خوبی داشته اند. اما در اس چهار تصویر واضح تری داریم. آیفون هم کارش را خوب انجام داده است، اما برخی اعواج های قابل توجه در تصویر وجود دارند که در مقایسه با بقیه چشم را آزار می دهند. تصویر اکسپریا زد هم که اصلا نوردهی کافی نداشته است. به شکل جالبی، هنگامی که نور خورشید کمی بیشتر باشد، انتخاب برنده میان اچ تی سی وان و لومیا ۹۲۰ کمی مشکل می شود. 

برنده: لومیا ۹۲۰


جمع بندی:

اچ تی سی وان و لومیا ۹۲۰ نوکیا، با وجود ویژگی های خاص شان، هنوز بهترین دوربین های موبایل موجود را در اختیار دارند. به طور خاص، آنها در نور کم عالی عمل می کنند. عکس های اچ تی سی وان برخی اوقات کمی دانه دانه می شوند و لومیا ۹۲۰ از نظر تعادل رنگی کمی دچار مشکل است. 

و برای دوست تازه واردمان، گلکسی اس ۴ در اغلب شرایط عکس های قابل توجه و واضحی می گیرد. و حداقل در اغلب تست ها یکی از مدعیان در میان رقبا است. اما متاسفانه در نور کم واقعا دچار مشکل می شود. اکسپریا زد هم که در این میان، علی رغم استفاده از تکنولوژی تصویربرداری کاملا جدید، چیز زیادی برای گفتن ندارد. 

آیفون ۵ هم با اینکه تنها شش ماه از عمرش می گذرد، اکنون کاملا قدیمی است و در این میان همانند یک آواره به نظر می رسد. هنوز خوب است، اما اپل بهتر است به دنبال تکنولوژی جدیدی برای دوربین های بعدی باشد تا در نسل بعدی آیفون چیزهای تازه ای برای گفتن داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد