فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

سیستم جلوگیری از تصادفات شهری City-Brake هوندا


یکی از معمول ترین موقعیت هایی که رانندگان دچار تصادف می شوند، سرعت های پایین در ترافیک شهری است. به دلایلی حواس راننده پرت می شوند و قبل از اینکه متوجه شود، به عقب ماشین جلویی برخورد می کند. تا کنون برخی از اتومبیل سازان با معرفی سیستم های ایمنی به دنبال بهبود امنیت و جلوگیری از تصادم های این چنینی بوده اند. 

برای مثال فورد مدتی است که چنین سیستمی را روی برخی از اتومبیل های خود پیاده کرده و هنگامی که فاصله با اتومبیل جلویی به حد خطرناکی برسد، علاوه بر آلارم صوتی نورهای چشمک زنی را هم فعال می کند. در صورتی که نیاز باشد و راننده متوجه نشود، ترمزها هم به صورت خودکار به کار می افتند. 

اکنون نوبت به هوندا است که سیستم حمایتی جلوگیری از تصادف خود را تحت نام City-Brake Active System توسعه دهد. سیستم ایمنی هوندا تنها هنگامی فعال است که شما با سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر در حال رانندگی باشید. این سیستم با تکیه بر رادارهای لیزری کار می کند که روی جلوپنجره ای اتومبیل نصب شده اند و تصادم های قریب الوقوع را تشخیص می دهند. 

هنگامی که سیستم ایمنی احتمال یک تصادم را تشخیص داد، ابتدا اخطارهای شنیداری و دیداری را برای راننده فعال می کند. اگر راننده عکس العملی نشان ندهد، برای جلوگیری از تصادف، سیستم City-Brake به صورت خودکار ترمز کرده و ماشین را متوقف می کند. این سیستم همچنین مجهز به عملکرد ثانویه ای برای جلوگیری از شتاب گیری های منجر به تصادف است. 

در سرعت های کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت یا در حالت ایستاده، اگر راننده بخواهد با فشردن ناگهانی گاز، شتاب گرفته و با سرعت زیاد ماشین را به حرکت در آورد، اما ماشین دیگری در فاصله ۴ متری یا کمتر جلوی آن باشد. سیستم به صورت دیداری و شنیداری به راننده اخطار می دهد. 

البته عملکرد سیستم تنها به اخطار محدود نشده و نیروی خروجی موتور را محدود می کند تا ماشین حرکت ناگهانی به جلو نداشته باشد. برای مثال هنگامی که راننده اشتباها به جای ترمز، پا را روی پدال گاز بگذارد، این سیستم می تواند کمک بسیار خوبی باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ناصری شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 ق.ظ http://scitech.blogsky.com/

باسلام و تبریک سال نو

لینک شما به وبلاگ دنیای علم و تکنولوژی اضافه شد.

تولدانه شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ب.ظ http://tavalodane.blogsky.com

ممنون برای ثبت نام در وبلاگ تولدانه. نام شما وارد شد. لطفا چک کنید و در صورت وجود اشکال ما را در جریان بذارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد