فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

گوگل در حال ساخت یک شبکه بیسیم محرمانه، آیا منتظر ورود گوگل به د


چند ماهی است که شایعاتی درباره برنامه های عظیم وایرلس گوگل شنیده می شود که همکاری با Dish از این جمله است. Dish به تازگی از اشتیاق خود برای راه اندازی یک شبکه LTE هم پرده برداشته بود. اکنون هم قطعات کم کم در کنار یکدیگر جفت و جور می شوند: گوگل تصمیم دارد یک شبکه بیسیم محرمانه در محوطه مانتین ویو راه اندازی کند. 

طبق درخواستی که توسط استیون کرولی مهندس بیسیم گوگل به FCC ارسال شده، گوگل به دنبال تست یک شبکه رادیوی آزمایشی است. یک آزمون سنگین و بزرگ: گوگل می گوید آنها بیش از ۵۰ ایستگاه و ۲۰۰ ابزار کاربری (شاید اسمارت فون های اندرویدی) را طی دوره آزمایشی شان فعال خواهند کرد. جالب تر اینکه گفته می شود این شبکه بیسیم موقتی بر روی دو دامنه کوچک از باند فرکانسی 2.5 گیگاهرتز کار خواهد کرد. این دامنه فرکانسی محدوده مالکیتی Clearwire است. شرکتی که به نظر می رسد قرار است توسط Dish خریداری شود. 

البته گوگل با آزمون ها و آزمایش های دیوانه وار چندان بیگانه نیست و همیشه الزاما تمامی آنها به محصول نهایی یا تکان دهنده تبدیل نمی شوند: از ماشین های بدون راننده تا نمایشگرهای پوشیدنی و ده ها پروژه مهندسی شخصی کارکنان گوگل. اما به نظر می رسد اکنون داستان شکل دیگری به خود می گیرد. وکلای گوگل هم در روند ثبت درخواست شبکه رادیوی آزمایشی از FCC دست داشته اند و می گویند «این اطلاعات محرمانه طلقی می شوند زیرا می توانند در تاثیر رقابتی بسیار شدیدی بر بازار داشته باشند.» 

آیا گوگل می خواهد چرخه اسمارت فون خود را کامل کند و در کنار تولید اندروید و ایکس فون، شبکه ارتباطی بسیار سریعی را هم برای کاربران به ارمغان آورد؟ یا داستان چیز دیگری است؟ مطمئنا کمی انتظار ما را به جواب خواهد رساند.


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد