فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

فناوری اطلاعات نیوز آی تی (newsit)

هر چه از یک وبلاگ در مورد فناوری اطلاعات و IT می خواهید در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

پردازنده های جدید اینتل با عنوان Haswell

2012 12 12 image 1 پردازنده های جدید اینتل با عنوان Haswell

بر اساس اخباری که به دست خبرگزاری ها رسیده است،اینتل قرار است ۱۴ پردازنده جدید با نام Haswell  برای کامپیوترهای دسکتاپ و زیر عنوان خانواده های Core i5 و Core i7 عرضه کند.این نسل جدید با یک سوکت جدید عرضه میشود.بنابراین اگر قصد ارتقا سیستم خود را دارید، باید یک مادربرد جدید با چیپ ست Lynx Point تهیه کنید.

خط تولید این پردازنده ها، به ۶ پردازنده استاندارد و ۸ پردازنده کم مصرف محدود میشود.قوی ترین پردازنده این سری، مدل Core i7-4770K که در فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز کار میکند.همچنین این پردازنده از فناوری HyperThearding بهره میبرد که تعداد هسته های آن را به طور مجازی به هشت عدد میرساند.البته با استفاده از فناوری Turbo Boost میتوان فرکانس آنرا ۳٫۹ گیگاهرتز رساند.حافظه کش این پردازنده ۸ مگابایت است.

intel haswell leak dic2012 پردازنده های جدید اینتل با عنوان Haswell

 این پردازنده ها همچنان از فناوری های پردازنده های Ivy Bridge  استفاده میکنند که علاوه بر قدرت بالا، در مصرف برق نیز بهینه هستند.توان مصرفی پردازنده Cori i7 4770K بین ۸۴ تا ۷۷ وات است.

حرف K در انتهای هر مدل نشان میدهند که کاربران میتوانند براحتی پردازنده مذکور را اورکلاک کنند.پس از مدل ۴۷۷۰K تنها یک مدل دیگر تولید میشود که در انتهای نامش حرف K قرار دارد.آنهم Core i5 4670K است که در فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز کار میکند و ۶ مگابایت حافظه کش دارد.تنها پردازنده های سری ۷ هستند که تعداد Thread هایشان هشت عدد است.در پردازنده های سری ۵ تعداد Thread ها ۴ یا ۲ است.

پردازنده های سری هاسول در نیمه اول سال ۲۰۱۳ عرضه میشوند.این پردازنده ها از فناوری ۲۲ نانومتری استفاده میکنند که قبلا در پردازنده های Ivy Bridge استفاده شده بود.اما در این نسل جدید پردازنده ها از یک ریز معماری جدید استفاده شده است که باعث بهبود کارآیی پردازنده میشود.

منبع : خبر آی تی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد